نسل جدید تویوتا سوپرا به پیشرانه‌ توربوشارژردار لکسس مجهز می شود

سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نسل جدید تویوتا سوپرا احتمالا از پیشرانه‌ی شش سیلندر وی شکل مجهز به دو توربوشارژر متعلق به لکسس استفاده خواهد کرد. در ادامه همراه زومیت باشید.
تبلیغات

همکاری تویوتا و ب‌ام‌و برای ساخت دو خودروی اسپرت دیگر بر کسی پوشیده نیست. از این دو خودرویی که قرار است طی همکاری مشترک به تولید برسند یکی متعلق به تویوتا و دیگری متعلق به ب‌ام‌و خواهد بود.

تویوتا سوپرا

در حالی که این خودرو سال‌ها است که در مرحله‌ی طراحی و توسعه قرار دارد اما تا کنون اطلاعات بسیار کمی در مورد آن، بخصوص در مورد پیشرانه‌ی مصرفی منتشر شده است. برخی حدس و گمان‌ها بر این باورند که این خودرو از مجموعه‌ی مولد هیبریدی استفاده خواهد کرد و بر اساس برخی باور‌ها پیشرانه‌ی ساخت ب‌ام‌و در این خودرو استفاده خواهد شد.

تویوتا سوپرا

اما حالا نشریات ژاپنی ادعا می‌کنند که این خودرو به جای آن‌ها از پیشرانه‌ی شش سیلندر وی شکل تویین توربو ساخت خود تویوتا استفاده خواهد کرد. مجلات Meg-X و Car Keys گزارش داده‌اند که تویوتا در حال کار روی نخستین پیشرانه‌ی V6 توربوشارژردار خود است که در نسل‌های آینده‌ی لکسس GS و LS نیز بکار خواهد رفت. این امکان وجود دارد که این پیشرانه، با قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۶ نیوتون متر در نسل جدید سوپرا نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تویوتا ft-1

با تمام حرف و حدیث‌هایی که در مورد تویوتا سوپرای جدید و همچنین جانشین ب‌ام‌و Z4 وجود دارد، دنبال کردن شایعات و حدسیات در مورد این دو خودرو برای علاقه‌مندان ارزشمند است. همین هفته‌ی پیش بود که برخی منابع نامعلوم گزارش دادند که تویوتا سوپرای جدید از یک پیشرانه و الکتروموتور ساخت ب‌ام‌و استفاده خواهد کرد که نیرو را به هر چهارچرخ خودرو انتقال می‌دهد، چنین چیزی کاملا متفاوت از پیشرانه‌ی V6 تویین توربویی است که تویوتا در حال کار روی آن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات