گلکسی اس 8 با نمایشگر 4k و پشتیبانی از واقعیت مجازی عرضه خواهد شد

سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
هنوز چند روزی تا معرفی پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۷ باقی مانده و با این وجود شاهد فاش شدن اطلاعاتی در مورد گلکسی اس ۸ نیز هستیم. در جدیدترین شایعه مربوط به این دستگاه گفته شده که برای سازگاری با استاندارهای واقعیت مجازی Daydream گوگل، گلکسی اس ۸ از یک نمایشگر 4K به ابعاد ۵.۵ اینچ بهره خواهد برد. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آیا تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که گوگل در حوزه واقعیت مجازی برای اندروید انجام داد که Daydream هم نام داشت را به یاد دارید؟ غول دنیای جستجو، در کنفرانس Google I/O که در ماه می امسال برگزار شد، این پروژه را رونمایی کرد و اعلام داشت که گوشی‌های‌هوشمند سازگار با استانداردهای پروژه Daydream و کنترلرهای مخصوص آن به زودی و از پاییز سال جاری در دسترس قرار خواهند گرفت. یک دستگاه برای سازگار بودن با پروژه Daydream، علاوه بر داشتن نرم‌افزار مخصوص واقعیت مجازی باید از نظر سخت‌افزاری نیز قطعات مورد نیاز را داشته باشد. این قطعات در واقع شامل تعدادی سنسور مخصوص می‌شود که برای سازگار بودن با پروژه Daydream مورد نیاز است.

در برخی از وبلاگ‌های حوزه فناوری چین شایعاتی منتشر شده که بر اساس آن‌ها اعلام شده، کمپانی سامسونگ از هم اکنون در حال توسعه نسل جدیدی گوشی‌هوشمند پرچمدار سری اس خود یعنی گلکسی اس ۸ بوده و قرار است این محصول را در نمایشگاه سالانه MWC 2017 معرفی کند. نکته جالب اما، سازگار بودن گلکسی اس ۸ با پروژه Daydream گوگل است. گفته شده گلکسی اس ۸ مجهز به یک صفحه‌نمایش با کیفیت 4K خواهد بود که احتمالا این مشخصه یکی از موارد ضروری برای سازگار شدن با استاندارد‌های واقعیت مجازی Daydream است.

هنوز در مورد سایر مشخصات فنی گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۸ چیزی نمی‌دانیم. در واقع این دومین مرتبه‌ای است که خبر مجهز شدن گلکسی اس ۸ به نمایشگر 4K را می‌شنویم. حتی سامسونگ نیز یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با کیفیت UHD را در یک نمایشگاه مرتبط با نمایشگرها در معرض دید عموم قرار داده که می‌توانید این نمایشگر را در تصویر بالای مطلب مشاهده کنید. علاوه بر این، سامسونگ فناوری جدیدی به نام Bio Blue را نمایش داده که رنگ آبی اضافه را از پنل‌های کنونی این شرکت از بین می‌برد و این یعنی رنگ‌ها زنده‌تر خواهند شد. این فناوری پتانسیل لازم را دارد تا در تمام صفحه‌نمایش‌های AMOLED سامسونگ بکار گرفته شود.

هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ دقیقا از فناوری Bio Blue در پنل نمایشگر ۵.۵ اینچی مورد استفاده در گلکسی اس ۸ بهره ببرد یا خیر، اما با توجه به آنچه گفته شد، این کمپانی کره‌ای نشان داد که در حال کار بر روی پنل‌هایی با رزولوشن 4k است که برای کاربرد‌هایی چون واقعیت مجازی سازگاری لازم را دارند. با توجه به همین مورد به نظر می‌رسد گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۸ پایه‌های لازم برای واقعیت مجازی را داشته باشد. لازم به ذکر است که سامسونگ چندان هم با صنعت واقعیت مجازی بیگانه نیست، چراکه این کمپانی چند سال مشغول کار بر روی کیت هدست GearVR خود است. به نظر می‌رسد این شرکت برنامه‌های زیادی برای گسترش فعالیت خود در حوزه واقعیت مجازی دارد، و عرضه دوربین‌های Gear 360 را نیز می‌توان یکی از دلایل این امر دانست. قرار است این دوربین‌ها در فستیوال Lollapalooza در المپیک امسال در ریو، مورد استفاده قرار گیرند. باید در هر صورت منتظر بمانیم تا ببینیم سامسونگ چه برنامه‌هایی برای گلکسی اس ۸ در سر دارد. علاوه بر موارد یاد شده گفته می‌شود این شرکت از فناوری ۱۰ نانومتری برای توسعه‌ی پردازنده پرچمدار بعدی سری اس خود بهره خواهد برد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا گلکسی اس ۸ باعث ایجاد پایه‌های یک انقلاب در حوزه واقعیت مجازی خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات