در صورت جدایی مریسا میر از یاهو، ۵۴.۹ میلیون دلار به او تعلق خواهد گرفت

دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
با رسمی شدن تصاحب یاهو توسط ورایزون، آینده‌ی مریسا میر، مدیرعامل این شرکت، در هاله‌ای از ابهام است. برخی منابع از جدایی او از یاهو در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با انتشار خبر تصاحب ۴.۸۳ میلیارد دلاری یاهو توسط ورایزون، گمانه‌زنی‌ها در خصوص آینده‌ی کاری مریسا میر، مدیرعامل یاهو قوت گرفت. اعلام خبر رسمی این تصاحب چندان تعجب‌برانگیز نبود، چرا که در روزهای اخیر، گمانه‌زنی‌ها و شایعات بسیاری در این زمینه به وجود آمده بود و نقل قولی نیز از میر در ستایش شایستگی‌های واحد جدیدی که AOL و یاهو را زیر یک سقف می‌آورد، منتشر شده بود.

اما در بیانیه‌ی جداگانه‌ای، میر تایید کرده‌ است که به حضور خود در یاهو ادامه خواهد داد. او طی ایمیلی که روز دوشنبه به کارکنان یاهو ارسال شده، گفته است:

من به همه‌ی چیزهایی که تا کنون به دست آورده‌ایم افتخار می‌کنم، به تیممان افتخار می‌کنم. شخصا قصد دارم که بمانم. من عاشق یاهو هستم و به همه‌ی شما ایمان دارم. برای من بسیار مهم است که آغاز فصل جدیدی را برای یاهو ببینم.

اما ممکن است که تصمیم‌گیری در این رابطه به او بستگی نداشته باشد. به گفته‌ی منابع مختلف، احتمالا میر شش تا نه ماه پس از انعقاد رسمی قرارداد، یاهو را ترک خواهد کرد. همچنین به گزارش نیویورک تایمز در روز یکشنبه، "انتظار نمی‌رود که میر به ورایزون بپیوندد". حتی اگر میر اخراج شود، "چتر نجات طلایی" او ممکن است بخشی از یاس و ناراحتی او را از بابت اخراجش جبران کند.

براساس اطلاعات موجود در بایگانی یاهو در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، چنانچه میر از یاهو اخراج شود، یک بسته‌ی پایان خدمت به ارزش ۵۴.۹ میلیون دلار به او تعلق خواهد گرفت. این سناریو تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که "تغییر در کنترل" (مالک جدید) و یک "خاتمه خدمت" (اخراج میر) صورت گیرد.

میر روز دوشنبه به شبکه‌ی CNBC گفت که دو هدف کوتاه‌مدت او به اتمام رسیدن روند معامله و مدیریت دارایی‌های یاهو در آسیا بوده است. اما پس از پایان فروش، او گفته است که در حال حاضر پذیرای افکار نو است، که این موضوع نشانگر خروج احتمالی او از یاهو است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات