شفلر از چهارچرخ برقی و کارآمدی رونمایی کرد

دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تولید چهارچرخ‌های برقی و کم‌مصرف چندی است با جدیت بیشتری توسط شرکت‌های مختلف دنبال می‌شود. حال شرکت تکنولوژی شفلر (Schaeffler) که فناوری‌های زیادی را به صنعت حمل و نقل معرفی کرده است، وسیله‌ی نقلیه‌ی هیبریدی و سبکی برای استفاده‌ی روزانه در مسافت‌های کم معرفی کرده است. برای آشنایی بیشتر با این چهارچرخ برقی، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شَفلر از شرکت‌ و تامین‌کننده‌های فعال قطعات الکتریکی و سیستم‌های نوین کاهش مصرف سوخت خودروها است.سیستم غیرفعال‌سازی سیلندر در پیشرانه‌های کوچک، سیستم استارت/استاپ، اکسل‌های برقی، هاب‌های برقی درون چرخ‌ها، خودروهای مفهومی کم‌مصرف و حتی اسپانسر مسابقات خودروهای برقی فرمولا ای، بخشی از فعالیت‌های این مجموعه به حساب می‌آید. حال شفلر پا را بیش از پیش فراتر گذاشته و به تولید وسایل نقلیه‌ی سبک بایو-هیبریدی روی آورده است. 

شرکت شفلر در آخرین اقدام خود چهارچرخه‌ای تولید کرده است که نیروی کمکی برای پدال زدن فراهم می‌کند. این وسیله در حالی که راحتی یک خودرو را خواهد داشت، بلکه مزایای دوچرخه‌سواری را نیز با خود به همراه دارد.

این وسیله‌ی نقلیه به کمک نیروی الکتریکی می‌تواند به سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت برسد؛ برای راندن آن نیازی به گواهینامه‌ی رانندگی نخواهید داشت و همچنین می‌توان در مسیرهای مخصوص دوچرخه نیز تردد کرد. این وسیله‌ی چهار چرخ پهنایی معادل ۷۸ طول ۱۹۸ سانتی‌متر و وزنی برابر ۸۰ کیلوگرم دارد. این چهارچرخه از باتری قابل حمل بهره می‌برد که این امر موجب سهولت در انجام عمل شارژ می‌شود و مالک بسته به نوع رانندگی می‌تواند مسیری بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را به کمک نیروی الکتریکی بپیماید. شفلر از سیستم بازیاب انرژی نیز در جدید‌ترین محصول خود بهره برده است تا هنگام ترمزگیری از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و به شارژ باتری‌ها بپردازد.

خودرو برقی شفلر

یکی دیگر از امکانات شفلر وجود سقف محافظ برروی سر راننده است که توانایی جذب پرتوهای مضر تابش خورشید را نیز دارد. همچنین تجهیز آن به چهار چرخ منجر کنترل و جذابیت بهتر آن نسبت به دوچرخه‌ها شده است. شفلر هم‌چنین فضای کوچکی مخصوص بار در این دستگاه تعبیه کرده و محل سرنشین دوم که مخصوص کودکان طراحی شده، نیز در دسترس است. از سایر آپشن‌های این چهارچرخ نیز می‌توان به اتصال راحت وسایل الکتریکی خود مانند تلفن همراه خود اشاره کرد.

این دستگاه هیبریدی برای زیرساخت‌های شهرهای امروزی طراحی شده و قطعا ‌عملکرد بهتری در مسیر‌های مخصوص دوچرخه‌ها خواهد داشت. پیتر گوتزمر مدیرعامل و مدیر ارشد فناوری شفلر در خصوص آخرین دستاورد خود گفت: «اطلاعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان به ندرت نسبت به خرید وسایل نقلیه‌ای مانند دوچرخه و میکروخودروهایی اعم از رنو توییزی تمایل نشان می‌دهند. اما ما در شفلر خود را بر استفاده از فناوری‌های نوین متمرکز کرده‌ایم تا خریداران بیشتری را به استفاده از این دسته از وسایل حمل و نقل نوین دعوت کنیم.»

براستی این وسیله برای چه شرایطی طراحی شده است؟ پیش‌تر کارشناسان نشریه‌ی گاردیان به بررسی محصول جدید شفلر پرداخته‌اند که آن را تجربه‌ای لذت‌بخش عنوان کردند. نیروی الکتریکی این چهارچرخ به سرنشینان کمک می‌کند که شتابگیری سریع و در عین حال کنترل خوبی بر آن داشته باشند. 

هنوز مشخص نیست که آیا این محصول تجاری‌سازی می‌شود یا نه! گوتزمر در این خصوص گفت: «هدف ما راه‌اندازی و ساخت این محصول و عرضه‌ی آن به بازار است و در حال حاضر راننده‌ی آزمایشی در حال بررسی یافته‌های جدید جهت مناسب بودن این وسیله برای تردد در شهرها است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات