پژو 2008 اولین خودروی تولیدی ایکاپ؛ بنز در ایران سرمایه‌ گذاری می‌ کند

یک‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پژو ۲۰۰۸ اولین خودروی تولیدی شرکت ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) خواهد بود که زمستان امسال رونمایی می‌شود. همچنین ایران خودرو شرکت مشترک با مرسدس بنز را نیز تشکیل خواهد داد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مورد همکاری‌های مشترک این شرکت و پژو در شرکت ایکاپ گفت: «نخستین محصول مشترک ایران‌خودرو و پژو در شرکت ایکاپ پژو ۲۰۰۸ خواهد بود که در اسفندماه امسال رونمایی خواهد شد.»

هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در مورد قرارداد با برندهای معتبر خودروسازی در دنیا توضیح داد: «ایران خودرو در حال مذاکره با شرکت‌های سوزوکی و بنز است. قرارداد پیشرانه و خدمات پس از فروش با شرکت بنز نهایی شده و مقرر شده است که دو شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک یکی برای تولید و دیگری برای فروش و خدمات پس از فروش راه اندازی شود.»

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اضافه کرد: «در شرکت تولیدی ۵۱ درصد از سهام مربوط به ایران‌خودرو و ۴۹ درصد سهام این شرکت مربوط به مرسدس بنز است و در شرکت خدمات پس از فروش ۵۱ درصد سهام در اختیار بنز و ۴۹ درصد دیگر در اختیار ایران‌خودرو خواهد بود.»

یکه زارع اعلام کرد: «ایران‌خودرو با شش شرکت خارجی برای عقد قرارداد در حال مذاکره است. این شرکت با رنوی فرانسه، یک شرکت اروپایی و یک شرکت ژاپنی در حال انعقاد قرارداد است و تا انتهای کار دولت یازدهم این قراردادها نهایی خواهد شد.»

پژو ۲۰۰۸ دارای ۳ نسخه با موتورهای ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ سی‌سی است. این خودرو در کلاس بدنه‌ی کراس‌اوور قرار دارد. طول تمامی انواع ۲۰۰۸ برابر با ۴۱۵۸، عرضشان ۱۷۴۰ و ارتفاعشان ۱۵۵۷ میلی‌متر است.

پژو 2008 نسخه 2017

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ نیز که چندماهی از رونمایی آن گذشته است تنها با پیشرانه‌ی ۱۲۰۰ سی‌سی برای نسخه‌های بنزینی ارائه می‌شود. نسخه‌ی معمولی ۱۲۰۰ سی‌سی این خودرو با توان خروجی ۸۲ اسب بخار جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته و مصرف سوخت ۴.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارائه خواهد شد. اما نسخه‌ی ۱۲۰۰ سی‌سی توربو شارژ با توان خروجی ۱۱۰ تا ۱۳۰ اسب بخار و جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته و خودکار ۶ سرعته ارائه می‌شود.

البته هنوز معلوم نیست پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ در ایران تولید خواهد شد یا نه.

پژو 2008 نسخه 2013

قیمت پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ در امارات با قیمت ۶۹۰۰۰ درهم برابر با ۶۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که بنا به اظهار نظر هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در زمستان ۱۳۹۴، پژو ۲۰۰۸ در ایران با قیمت احتمالی ۷۷ میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات