فروش تراشه Kaby Lake اینتل آغاز شد

شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت اینتل فروش تراشه‌های Kaby Lake خود را که در واقع نسخه‌ی بهبود یافته‌ی نسل قبلی پردازنده‌های Skylake این شرکت هستند، آغاز کرده است. سازندگان لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها از چند ماه آینده می‌توانند محصولات خود را بر پایه‌ی این تراشه برای عموم عرضه کنند. زومیت را همراهی کنید.
تبلیغات

فروش تراشه‌های Kaby Lake اینتل به شرکت‌های سازنده‌ی لپ‌تاپ و تبلت آغاز شده است. بر این اساس تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های مبتنی بر تراشه‌های سری Core نسل هفتم اینتل با نام رمز Kaby Lake در طول چند ماه آینده در دسترس قرار می‌گیرند.

مدیر عامل اجرایی ارشد شرکت اینتل، برایان کرانیچ (Brian Krzanich) ضمن اعلام گزارش مالی این شرکت در سه ماهه‌ی دوم سال 2016 روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، آغاز فروش تراشه‌های Kaby Lake به سازندگان رایانه‌ها و تبلت‌ها را اعلام کرد. سیستم‌های دارای پردازنده‌های جدید معمولا چند ماه بعد از تحویل تراشه‌ها به سازندگان، در دسترس قرار می‌گیرند.

کرانیچ گفت:

تراشه‌های Kaby Lake به دنبال پردازنده‌های سری Core جاری تحت عنوان Skylake عرضه خواهند شد. تراشه‌ی جدید نسخه‌ی اصلاح شده‌ای از چیپست‌های نسل قبلی بوده و لزوما دارای اندازه‌ی کوچک‌تری نخواهد بود، اما شامل بهبودهایی در بخش افزایش سرعت پردازشی نسبت به نسل قبلی خود هستند.

 رایانه‌های دارای تراشه‌ی Kaby Lake در اشکال و اندازه‌های جالب توجهی عرضه خواهند شد. اینتل به طور معمول، اولین نسخه‌های پردازنده‌ی Core M نسل جدید را با طراحی‌های قابل حمل مبتکرانه‌ای عرضه می‌کند.

در اصل قرار بود سری بعدی پردازنده‌ی اسکای‌لیک تحت عنوان Canonlake و با معماری ۱۰ نانومتری عرضه شود. اما سال گذشته اینتل به خاطر محدودیت در کوچک‌تر کردن فناوری ساخت تراشه که به قانون مور معروف است، در عرضه‌ی معماری ۱۰ نانومتری به مشکل برخورد. در نتیجه تراشه‌ی Kaby Lake را با اعمال بهبودهایی در جهت عملکرد پردازنده، به عنوان یک محصول موقت معرفی کرد.

سرفیس پرو 4

در نمایشگاه کامپیوتکس ماه گذشته، شرکت ایسوس تبلت ترنسفورمر ۳ (Transformer 3) مجهز به پردازنده‌ی Kaby Lake را که شباهت بسیاری به تبلت سرفیس پرو مایکروسافت دارد، برای عموم معرفی کرد. این تبلت دارای نمایشگر ۱۲.۶ اینچی با وزن ۶۹۵ گرمی و ضخامت ۶.۹ میلی‌متری است. می‌توان تبلت ترنسفورمر ۳ ایسوس را با درایو حالت جامد ۵۱۲ گیگابایتی و حداکثر حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی سفارش داد. بنابر گفته‌ی کارمندان شرکت ایسوس، قیمت‌گذاری این دستگاه از ۷۹۹ دلار آغاز می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

    درحال حاضر هیچ سازنده‌ی دیگری خبر ساخت رایانه‌هایی با استفاده از تراشه‌ی Kaby Lake را اعلام نکرده است. شرکت‌های لنوو و ایسر درحال آماده شدن برای برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی مربوط به PC پیش از آغاز نمایشگاه IFA برلین در ماه سپتامبر آینده هستند که می‌تواند مربوط به رایانه‌های مجهز به تراشه‌ی جدید اینتل باشد. همچنین، رایانه‌های جدید مبتنی‌بر تراشه‌های Kaby Lake می‌توانند در جلسه‌ی انجمن توسعه دهندگان اینتل که در ماه آینده در شهر سانفرانسیسکوی ایالت کالیفرنیا برگزار خواهد شد، معرفی شوند. به گفته‌ی سخنگوی شرکت اینتل، در نهایت ۴۰۰ دستگاه مجهز به تراشه‌های Kaby Lake در دسترس خواهند بود. به علاوه، رایانه‌های سرفیس مایکروسافت و مک‌بوک‌های شرکت اپل هم می‌توانند به تراشه‌های Kaby Lake اینتل مجهز شوند.

    ایسر سوئیچ وی 10

    تراشه‌ی Kaby Lake در رقابت با چیپست شرکت AMD با نام رمز بریستول ریج (Bristol Ridge) که در اوایل سال جاری در تعداد انگشت شماری از رایانه‌ها مورد استفاده قرار گرفته، عرضه خواهد شد. تراشه‌های ای‌ام‌دی در بخش گرافیک و تراشه‌های اینتل هم در بخش حفظ شارژدهی باتری لپ‌تاپ و افزایش زمان شارژدهی آن نسبت به یکدیگر برتر هستند.

    شرکت اینتل در ماه آوریل امسال در رابطه با شکل کسب و کار خود، اعلام کرد که تمرکزش را روی رایانه‌های شخصی کاهش داده و بیش‌تر روی محصولات مربوط به مرکز داده، اینترنت اشیا و فناوری ارتباطات متمرکز خواهد شد. چند سال است که بازار فروش رایانه‌های شخصی افت محسوسی کرده که باعث کاهش سوددهی این شرکت شده است.

    کرانیچ انتظار دارد که با عرضه‌ی رایانه‌های مجهز به تراشه Kaby Lake، چرخه‌ی بروزرسانی رایانه‌های شخصی در نیمه‌ی دوم امسال بهبود یابد. کرانیچ افزود:

    تقاضا برای رایانه‌های شخصی در سه ماهه‌ی دوم بهتر بوده اما تا رسیدن به تقاضای تک رقمی در ماه‌های باقی مانده‌ی سال جاری ادامه پیدا می‌کند.

    آیا حاضر به بروزرسانی پردازنده‌ی رایانه‌ی خود به تراشه‌ی Kaby Lake جدید اینتل هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات