توقف آخرین خط تولید نوارهای VHS در ژاپن

شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با پیشرفت تکنولوژی و ظهور دیسک‌های DVD و بلوری، تصور این که هنوز تعدادی از مردم دنیا از نوارهای VHS استفاده کنند، دشوار است. اما یک کارخانه‌ی تولید VHS در کشور ژاپن هنوز به کار خود ادامه می‌دهد. آخرین خبرها حاکی از آن است که این شرکت نیز به زودی تولید نوارهای VHS خود را متوقف خواهد کرد. در ادامه با زومیت‌ همراه باشید.
تبلیغات

نوارهای VHS برای مدت زیادی جزئی جدا نشدنی از رسانه و ویدیو در بین کاربران بودند. پس از ظهور دیسک‌های فشرده مانند سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها، استفاده از این نوارها و دستگاه‌های پخش‌کننده‌ی آنها رو به کاهش رفت. البته هنوز در جاهایی از دنیا این دستگاه‌ها استفاده می‌شود و برای نوارهای VHS نیز خریدارانی وجود دارند.

آخرین کمپانی ژاپنی که به تولید نوارهای وی‌اچ‌اس می‌پردازد، Funai Electric نام دارد. آخرین خبرها حاکی از آن است که این کمپانی به دلیل دشوار بودن پیدا کردن قطعات برای تولید این نوارها، قصد دارد تولید خود را متوقف کند. نکته‌ی جالب این است که این شرکت هنوز به فروش خود ادامه داده و در سال جاری میلادی حدود ۷۵۰ هزار عدد از این نوارها به فروش رسانده است. البته آمار فروش این شرکت رو به کاهش است و کارشناسان معتقدند که این آمار دیگر رشد نخواهد داشت. آخرین محموله‌ی تولیدی شرکت در ماه آینده ارسال می‌شود و پس از آن تولید نوارهای VHS توسط شرکت Funai به طور کامل متوقف خواهد شد.

با پیشرفت تکنولوژی و تلاش رسانه‌ها و شرکت‌ها برای پخش محتوای ویدیویی از طریق اینترنت، به نظر می رسد دیسک‌های دی‌وی‌دی نیز سرنوشتی مانند نوارها VHS داشته باشند و استریم آنلاین به استاندارد اصلی پخش ویدیو تبدیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات