جملاتی از بیل گیتس که در عین تاثیر‌گذار بودن، ‌جالب هستند

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
بیل گیتس یکی از موفق‌ترین و ثروتمند‌ترین افراد جهان است. او همواره فردی تاثیرگذار بوده و هست. با زومیت همراه باشید تا ۲۱ جمله الهام‌بخش از وی را برایتان بازگو کنیم. جملاتی که شاید منجر به تغییر نگاه شما به زندگی شود.
تبلیغات

از بیل گیتس همیشه با نوآوری‌هایش یاد می‌کنند؛ از تاسیس مایکروسافت تا تلاش برای ریشه‌کن کردن فلج اطفال و ایدز. در این‌جا ۲۱ جمله از او را می‌خوانید که می‌تواند برای شما تاثیر‌گذار بوده و انگیزه‌ای در شما برای تغییر ایجاد کند.

بیل گیتس

۱. موفقیت بسیار فریب‌دهنده است و افراد باهوش را با این فکر که هرگز نمی‌بازند، گمراه می‌کند.

۲. بزرگترین پیشرفت بشر، اکتشافات او نیست. بلکه پیشرفت او در این است که چگونه این اکتشافات، باعث کاهش بی‌عدالتی شده‌اند.

۳. یکی از مسائل شگفت‌انگیز در بزرگراه اطلاعات این است که دستیابی به برابری در فضای مجازی بسیار راحت‌تر از رسیدن به برابری در دنیای واقعی است. ما همه در دنیای مجازی برابر هستیم و می‌توانیم از این برابری برای حل مشکلاتی در جامعه کمک بگیریم که هنوز در جهان واقعی در حال برطرف کردن آن هستیم.

۴. اگر من تنها به نفع خودم و بردن فکر می‌کردم، در حال حاضر شغل دیگری داشتم و اگر تنها فکرم رسیدن به خط پایان بود، فکر نمی‌کنید که سال‌ها پیش، از آن عبور کرده بودم؟

۵. مثل تمام افرادی که از ایمیل استفاده می‌کنند، من هر روز حجم زیادی از ایمیل‌های اسپم دریافت می‌کنم، بسیاری از آن‌ها به من پیشنهاد می‌دهند که چگونه می‌توانند به من کمک کنند تا از شر بدهی‌هایم خلاص شوم یا چگونه در مدت کوتاهی پولدار شوم. اگر این ایمیل‌ها خیلی آزار‌دهنده نباشند، می‌توانند خنده‌دار باشند.

۶. زمانی که یک کودک بودم، رویاهای بسیار زیادی داشتم، و فکر می‌کردم چیزی که نقش مهمی در به واقعیت پیوستن رویاهایم داشت، این بود که فرصت زیادی برای مطالعه بسیار داشتم.

۷. جشن گرفتن موفقیت خوب است، اما از آن مهم‌تر، توجه کردن به درس‌هایی است که از شکست می‌گیریم.

بیل گیتس

۸. من به غذا و لباس بسیار اهمیت می‌دهم. پول بعد از یک نقطه خاص برای من هیچ فایده و کاربردی ندارد و بعد از این نقطه کاربرد آن در ایجاد یک سازمان و کمک به مردم فقیر جهان است.

۹. ما محصولات خوبی را ارائه داده‌ایم، اما تمام این محصولات خیلی زود کهنه و از کار افتاده می‌شوند، برای ما هم سال‌های محدودی وجود دارد و من شمار این سال‌ها را نمی‌دانم... وقتی که زمان ما هم تمام می‌شود.

۱۰. ناراضی‌ترین مشتریان شما بزرگ‌ترین منابع برای یادگیری هستند.

۱۱. با در نظر گرفتن تاثیر پشه‌ها، شاید انتظار برود که توجهی بیش از این را به خود جلب کنند. در حالی که کوسه‌ها سالانه کمتر از ۱۲ نفر را می‌کشند و در ایالات متحده امریکا یک برنامه تلوزیونی هفتگی به آن‌ها اختصاص داده شده است.

۱۲. به مراکز Infosys در شهر بنگلور بروید و برای درک این که این شهر یک جهنم است کافی است به اندازه سه مایل از این نقطه حرکت کنید تا مردمی را ببینید که بدون توالت و آب زندگی می‌کنند. متوجه خواهید شد که جهان یک‌دست نیست.

بیل گیتس

۱۳. مایکروسافت در گذشته رقبای آشکاری داشته است و ما می‌توانیم سند این رقابت‌ها را برای همه به نمایش بگذاریم.

۱۴. اگر من فکر کنم که چیزی نامناسب است یا فقط باعث اتلاف وقت می‌شود، آن‌‌ را دور‌می‌اندازم. این زمان است که برای من اهمیت دارد. ممکن است که در طول جلسات، شما بارها جمله‌ی" این احمقانه‌ترین ایده‌ایست که تا به حال شنیده‌ام"، را از من بشنوید.

۱۵. شاید تمام جهان متعلق به من نباشد، اما باید اعتراف کنم که همه‌چیز در این جهان برای من خوب پیش می‌رود.

۱۶. شما باید در رابطه با این‌که دولت یک ابزارسنگین و غیر دقیق است، واقع‌بینی مطلق داشته باشید و بدون توجه دائم افراد شایسته با معیار‌های حقیقی، کار‌ها به درستی انجام نمی‌شود.

۱۷. تنها از نظر تخصیص منابع زمانی، اعتقادات برای من زیاد کارآمد نیست، کارهای بسیار زیاد دیگری وجود دارد که من می‌توانم در صبح روز یکشنبه انجام دهم.

بیل گیتس

۱۸. اگر نمی‌توانید کاری را درست کنید، حداقل کاری کنید که ظاهر آن درست به نظر بیاید.

۱۹. این موضوع بسیار شگفت انگیز است که از جهانی که کامپیوتر‌ها بسیار کم و غیرمعروف بودند، وارد دنیایی شوی که کامپیوترها در تمام کارهای هر روزه ما حضور دارند. این رویایی بود که من دوست داشتم آن را به واقعیت تبدیل کنم و گمان می‌کنم که تا حد زیادی آن را عملی ساخته‌ام.

۲۰. کامپیوترها جهان را در هر زمینه‌ای بتوانید فکر کنید تغییر داده‌اند. این وسایل تحولات و پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی در ارتباطات، همکاری و بهره‌وری داشته‌اند و علاوه بر آن انواع جدیدی از سرگرمی و رسانه‌های اجتماعی را به همراه آورده‌اند. .

۲۱. مهم‌ترین کاری که من انجام داده‌ام، تلاش برای پیشرفت کامپیوتر‌ها بوده است. این چیزی است که من درنوجوانی  و در دهه بیست و سی زندگی‌ا‌م پرورش داده ام، و حتی قبل از انجام این‌ کار به ازدواج فکر نکرده بودم زیرا کار بخش بزرگ و پر‌اهمیتی از زندگی من بوده و هست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات