تلویزیون‌ های جدید سری Z سونی معرفی شد

جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
سونی از جمله شرکت‌هایی است که محصولات بسیاری را تولید می‌کند که یکی از آن‌ها تلویزیون‌های ال‌سی‌دی هوشمند است. این شرکت به تازگی چند تلویزیون از سری جدید Z خود معرفی کرده است. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

امروز، کمپانی سونی الکترونیکز از تلویزیون‌های جدید پرچمدار و جدید 4K خود که سری Z نام دارند رونمایی کرد. این محصولات نسبت به تلویزیون‌های سری X کیفیت تصویر بالاتری داشته و از تکنولوژی HDR این شرکت نیز بهره می‌برد و همچنین از جدیدترین پردازنده تصویری 4K سونی به منظور بهبود کنتراست و شدت رنگ‌ها پشتیبانی می‌کنند. محصولات سری Z سیستم‌عامل اندروید مخصوص تلویزیون‌ها را اجرا می‌کنند و سونی اعلام کرده که این سیستم‌عامل را خود نیز سفارشی سازی کرده و رابط کاربری انحصاری برای آن تولید کرده است.

محصولات سری Z باعث تولید محصولاتی پیشرفته در صنعت تلویزیون شده که در این محصولات تجربه مشاهده تصاویر با رزولوشن 4K و حالت HDR وارد مرحله‌ای جدید شده است. سونی می‌گوید: «تجربه هر دو جنبه خلاقانه و فنی مشاهده ویدیو‌های HDR، ویرایش‌ آن‌ها، ثبت این نوع ویدیو‌ها و انتقال به نمایشگر با فناوری‌های 4K HDR سونی مثل هیچ کمپانی دیگری نیست. محصولات سری Z باعث ایجاد تجربه‌ای متفاوت در کاربران خواهد شد که حاصل همکاری بین تیم مهندسی و تیم خلاقیت ما است.

محصولات یاد شده شامل سه مدل مختلف است. مدل ۶۵ اینچی XBR65Z9D  که قیمتی ۶٫۹۹۹ دلاری دارد، مدل ۷۵ اینچی XBR75Z9D که قیمتی ۹٫۹۹۹ دلاری دارد و مدل ۱۰۰ اینچی XBR100Z9D که قیمت مشخصی برای آن تعیین نشده است. سونی می‌گوید که مدل‌های ۶۵ اینچی و ۷۵ اینچی تلویزیو‌ن‌های سری Z از امروز قابل پیش‌خرید هستند و عرضه این محصولات از اواخر تابستان سال جاری آغاز خواهد شد. مدل ۱۰۰ اینچی نیز تا اواخر سال جاری قیمت‌گذاری شده و در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت و نیز جزئیات بیشتری از آن اعلام می‌شود.

هنگامی که سوال شده که آیا محصولات سری Z سونی از قابلیت دالبی ویژن (Dolby Vision) پشتیبانی می‌کند، یکی از مدیران این کمپانی گفته که این تلویزیون‌ها فقط از HDR10 پشتیبانی می‌کنند که فرمتی محسوب می‌شود که سونی در کنار سامسونگ در حال استفاده از آن است. اما برای مشتریان ممکن است سردرگم کننده باشد که به دنبال فیلم یا برنامه‌های تلویزیونی‌ باشند که از فرمت یاد شده پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه سرویس‌های استریم آنلاین نظیر نت‌فلیکس و آمازون در حال تولید محتوای HDR در دو فرمت آن هستند و برخی از تولیدکنندگان تلویزیون‌ها نظیر Vizio نیز در حال تولید محصولاتی هستند که از هر دو نوع فرمت HDR پشتیبانی می‌کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات