گوریلا گلس 5 با بهبود عملکرد ۱.۸ برابری نسبت به نسل گذشته معرفی شد

پنج‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت کورنینگ با معرفی نسل پنجم از گوریلا گلس (Gorilla Glass 5)، اعلام کرده است که این فناوری در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته و به زودی شاهد معرفی تلفن‌های مجهز به گوریلا گلس ۵ خواهیم بود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کورنینگ در زمینه‌ی ساخت شیشه‌ی تلفن‌های هوشمند به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است. سازندگان تلفن‌های هوشمند معمولا تمایل دارند تا در زمینه‌ی همکاری با تولیدکنندگان قطعات، زیاده‌روی نکنند، اما این موضوع در مورد کورنینگ صدق نمی‌کند و امروزه نام گوریلا گلاس را می‌توان در لیست مشخصات بسیاری از تلفن‌های هوشمند مشاهده کرد.

با این حال، همه‌ی ما شاهد شکنندگی و آسیب‌پذیری تلفن‌های هوشمند خود بوده‌ایم. مرز بین شیشه‌ی سالم با شیشه‌ی ترک‌خورده تنها یک‌ بار سقوط بر روی سطح پیاده‌رو است. اوایل سال جاری کورنینگ اعلام کرد که فناوری گوریلا گلس این شرکت تا کنون در بیش از ۴.۵ میلیارد دستگاه به کار رفته است.

به گفته‌ی جیم اشتاینر، رئیس هیئت مدیره‌ی کورنینگ، در حال حاضر محصولات این شرکت به صورت سالانه در حدود یک میلیارد گجت استفاده می‌شود. این ارقام احتمالا با معرفی گوریلا گلس ۵، پس از گذشت دو سال از زمان عرضه‌ی نسل چهارم این فناوری، رشد خواهد کرد. تمرکز آخرین نسخه از این فناوری بر روی تست سقوط طبیعی بوده است. اشتاینر می‌گوید:

ما به تازگی تحقیقاتی را انجام داده‌ایم و این بسیار واضح است که ممکن است همه افراد تلفن خود را بر زمین بیاندازند. ما متوجه شدیم که ارتفاع متوسط بیش از یک متر است. بر اساس تست‌های انجام شده، عملکرد گوریلا گلس ۵ در حدود ۱.۸ برابر بهتر از نسل ۴ آن عمل می‌کند.

گوریلا گلس ۵ در بیش از ۸۰ درصد مواقع در سقوط از ارتفاع ۱.۶ متری (بالاتر از میانگین ارتفاع سقوط تلفن بسیاری از کاربران)، جان سالم به در برده است. این بهبود عملکرد در اثر تغییر مواد سازنده‌ی شیشه‌ و فرایند شیمیایی تقویت استحکام آن به دست آمده است.

اما از سوی دیگر، مقاومت در برابر خراشیدگی در گوریلا گلس ۵ تقریبا همتراز با نسل ۴ آن است. کورنینگ مقاومت در برابر خراشیدگی را با قرار دادن تلفن در داخل کیفی درون یک بشکه‌ی دوار می‌سنجد. از آنجایی که در حال حاضر شیشه‌ی جدید در دسترس تولیدکنندگان قرار گرفته است، احتمالا شاهد عرضه‌ی محصولات مجهز به این فناوری در سه ماهه‌ی جاری باشیم. کورنینگ نسل ۳ و ۴ از گوریلا گلس را نیز با قیمتی پایین‌تر در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد، اما احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد توقف تولید نسل ۳ این شیشه باشیم.

در ادامه می‌توانید ویدئویی از قابلیت‌های گوریلا گلس ۵ تماشا کنید: 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات