فیسبوک ۴ سرویس با بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه دارد

جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر دارد که یک میلیارد نفر از آن‌ها کاربر فعال ماهانه هستند. در حال حاضر  این کمپانی علاوه بر شبکه‌ی اجتماعی خود، سه سرویس دیگر نیز با بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فیسبوک روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال حاضر یک میلیارد نفر در سراسر جهان هر ماه از برنامه‌ی چت این کمپانی موسوم به مسنجر استفاده می‌کنند. همین امر موجب شده است که مسنجر چهارمین سرویس این کمپانی باشد که به باشگاه یک میلیاردی‌ها وارد می‌شود. مجموع کاربران گروه‌ها و بخش اجتماعی از سرویس پیام‌رسان واتساپ نیز بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد.

طی سال‌های گذشته، مسنجر فیسبوک از یک برنامه‌ی ساده‌ی مخصوص چت به پلتفرمی کامل و تمام‌عیار تبدیل شده که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق آن برای یکدیگر پول بفرستند، با هم تماس بگیرند، از اوبر تاکسی سفارش داده یا حتی گل خریده و به آدرس شخصی ارسال کنند!

مارک زاکربرگ مدیرعامل این کمپانی، پیش‌تر گفته بود که پتانسیل تجاری یک محصول، تا زمانی‌که تعداد اعضایش به یک میلیارد نفر نرسد قابل‌توجه نیست. حال که مسنجر مرز یک میلیارد کاربر را پشت سر گذاشته است، می‌توان انتظار داشت زمانی‌که فیسبوک فهرست درآمدهای سه‌ماهه‌ی دوم خود را در تاریخ ۲۷ جولای منتشر کند، وال استریت مدیران آن را بیش‌ازپیش مورد بررسی و سؤال قرار دهد.

فیسبوک بدین مناسبت اطلاعات دیگری نیز در مورد مسنجر منتشر کرده است که همگی در تصویر زیر قابل مشاهده هستند.

Facebook Messenger

از تصویر بالا می‌توان فهمید که مسنجر فیسبوک توانایی تماس، ارسال عکس، اموجی و ویدئو، انتقال وجه و بسیاری کارهای دیگر را دارد. این اپ تبدیل به دومین برنامه‌ی مشهور در تاریخ سیستم‌عامل ios شده است. این اپلیکیشن ماهانه ۱ میلیارد پیام و ۱۷ میلیارد عکس را بین مخاطبان رد و بدل می‌کند.

کاربران این برنامه روزانه ۳۸۰ میلیون استیکر استفاده می‌کنند که سری استیکرهای پرندگان خشمگین محبوب‌ترین آن‌ها است. کاربران همچنین روزانه ۲۲ میلیون گیف (GIF) ارسال می‌کنند که به معنای ۲۵۴ گیف در هر ثانیه است. رنگ‌های مورد علاقه‌ی کاربران در محیط این اپلیکیشن قرمز، صورتی و سبز است.

کاربران مسنجر تاکنون ۱.۲ میلیارد بار در محیط این برنامه بسکتبال بازی کرده‌اند. این تعداد برابر با ۹۷۵ هزار فصل رقابت‌های NBA است. آن‌ها تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون بار هم فوتبال بازی کرده‌اند که این رقم ۴.۹ میلیون برابر تعداد بازی‌های انجام شده در رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ است! در روز مادر، بیش از ۳۰۰ میلیون استیکر گل از طریق این اپلیکیشن ارسال شده است که ۸۵۰ برابر تعداد کودکان متولد شده در هر روز است. در نهایت کاربران این اپ در روز ولنتاین بیش از ۳۶۰ میلیون پیام تبریک ارسال کرده‌اند که ۲.۴ برابر تعداد هدایا و کارت‌های ارسالی در این روز است.

نظر شما در مورد اپلیکیشن مسنجر فیسبوک چیست؟ ایا از آن استفاده می‌کنید؟ تجارب خود را با ما و سایر دوستانتان در زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات