غیرفعال کردن شارژ سریع در گلکسی های سامسونگ و دلیل انجام این کار

پنج‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
هر کاربری دوست دارد گوشی هوشمند خود را در کم‌ترین زمان ممکن شارژ کند. به همین دلیل فناوری شارژ سریع (quick charge) که نام درخوری هم دارد، میان کاربران بسیار محبوب است. درحال حاضر هر یک از سازندگان چیپ‌های سخت‌افزاری دارای نسخه‌ی مخصوصی از این فناوری هستند. با این حال، استفاده از فناوری شارژ سریع همیشه راهکار مناسبی نیست! با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همه‌ی کاربران خواستار شارژ سریع گوشی هوشمند یا تبلت خود در کم‌ترین زمان ممکن هستند. به همین خاطر، فناوری شارژ سریع (quick charge) که نام درخوری هم دارد از محبوبیت فراوانی میان کاربران برخوردار است. درحال حاضر همه‌ی سازندگان چیپ‌های سخت‌افزاری نسخه‌ی ویژه‌ای از این فناوری را به نام خود ثبت کرده‌اند. با وجود محبوبیت بالای این فناوری، باید اظهار کنیم که در برخی از موقعیت‌ها استفاده از فناوری شارژ سریع راهکار معقولی محسوب نمی‌شود!

خوشبختانه شرکت سامسونگ نیازمندی به غیرفعال کردن این ویژگی در برخی شرایط را درک کرده است. همه‌ی کاربران می‌توانند در دستگاه‌های گلکسی سامسونگ دارای سیستم عامل اندروید مارشمالو مانند گلکسی اس7، گلکسی اس7 اج، گلکسی اس6، گلکسی اس6 اج پلاس و گلکسی نوت 5، برای غیرفعال کردن قابلیت شارژ سریع اقدام کنند.

واقعا چرا باید همه‌ی کاربران در برخی موارد قابلیت شارژ سریع را غیرفعال کنند؟ قبل از این که نحوه‌ی انجام این کار را شرح دهیم، اجازه دهید دلیل غیرفعال کردن قابلیت یاد شده را بیان کنیم.

دو دلیل برای این کار وجود که دلیل اول و بسیار مهم آن افزایش گرما است. فناوری شارژ سریع همان‌طور که از نام آن بر‌می‌آید، انرژی الکتریکی زیادی را در یک مدت زمان کوتاهی به باتری منتقل می‌کند؛ بنابراین دستگاه درحال شارژ به راحتی با ازدیاد گرما مواجه خواهد شد. اگر گوشی درحال شارژ، روی میز خنک کنار تخت خواب شما یا در خانه‌ای مطبوع که دارای جریان هوای مناسبی است قرار داشته باشد، به احتمال زیاد مشکلی به وجود نخواهد آمد. اما در صورتی که گوشی درحال شارژ بر روی صندلی خودرویی که به شدت در معرض تابش نور خورشید قرار دارد باشد، همان‌طور که شما هم حدس می‌زنید، مشکلات سخت‌افزاری حادی برای دستگاه ایجاد خواهد شد.

از طرف دیگر، در دستگاه‌هایی مانند گلکسی اس7 یا گلکسی اس7 اج که دارای فناوری شارژ بی‌سیم هم هستند، حتما باید از یک فن خنک کننده‌ای که در پد شارژ قرار می‌گیرد استفاده کنید. عملکرد مداوم این فن باعث ایجاد آلودگی صوتی شده و کاربران نزدیک به آن را اذیت خواهد کرد. به همین خاطر برخی از کاربران به منظور استفاده نکردن از فن خنک کننده، خواستار غیرفعال کردن شارژ سریع بی‌سیم خواهند بود. هم‌اکنون که از دلیل غیرفعال کردن شارژ سریع آگاه شدید، می‌توانید در ادامه‌ی مقاله نحوه‌ی غیرفعال کردن آن را مطالعه کنید.

 انجام این کار بسیار ساده و فقط نیازمند چند لمس کوتاه است. ما از گوشی Galaxy S7 Edge برای این آموزش استفاده می‌کنیم اما این فرآیند به احتمال زیاد در همه‌ی دستگاه‌های گلکسی دارای اندروید ۶ مارشمالو مشابه خواهد بود. به خاطر داشته باشید که اگر دستگاه گلکسی شما دارای شارژ بی‌سیم نیست، منوی مربوط به تنظیمات شارژ سریع ممکن است اندکی متفاوت باشد.

اولین کاری که باید انجام دهید، مراجعه به منوی تنظیمات دستگاه با پایین کشیدن بخش اعلانیه (notification shade) و لمس آیکون چرخ‌دنده‌ی واقع در گوشه‌ی بالایی سمت راست است.

غیرفعال کردن شارژ سریع

سپس باید منوی جاری را به طرف پایین بکشید و روی گزینه‌ی Battery ضربه بزنید.

غیرفعال کردن شارژ سریع

حالا باید صفحه‌ی جاری را به پایین‌ترین گزینه‌های موجود اسکرول (Scroll Down) کنید. بسته به دستگاه گلکسی مورد استفاده، یک یا دو گزینه مربوط به شارژ سریع در اختیار شما خواهد بود که شامل Fast cable charging برای شارژ سریع از طریق کابل و Fast wireless charging هم برای شارژ سریع بی‌سیم است. به منظور غیرفعال کردن هر یک از گزینه‌های یاد شده، روی دکمه‌ی لغزنده‌ی مربوطه ضربه بزنید.

غیرفعال کردن شارژ سریع

جداگانه بودن گزینه‌ی مربوط به شارژ سریع کابلی و بی‌سیم بسیار کاربردی بوده و قدرت انتخاب بیش‌تری را به کاربران می‌دهد. به عنوان مثال، می‌توانید شارژ سریع کابلی را حفظ کرده و شارژ سریع بی‌سیم را غیرفعال کنید. همچنین، برعکس این حالت هم ممکن است.

آیا از فناوری شارژ سریع استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات