مرسدس بنز از اتوبوس خودران رونمایی کرد

چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس بنز در ارائه محصولات جدید و با تکنولوژی پیشرفته همواره پیشگام بوده است. این خودروساز مطرح آلمانی حال از اتوبوس‌های بدون راننده رونمایی کرده است که طراحی آینده گرایانه‎ای دارد. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

اتوبوس نیمه خودران جدید مرسدس بنز با ظاهری VIP پسند در فضای داخلی، مانند خودروهایی از آینده به نظر می‎‏رسند. بخش اتوبوس دایملر گفته است که این محصول در نوع خود پیشرفته‌ترین نمونه‌ی موجود است.

اتوبوس خودران مرسدس بنز

اتوبوس آینده گرایانه‌ی خودران مرسدس بنز از قابلیت رانندگی خودکار شهری برخوردار است؛ این اتوبوس برای اولین بار مسافت ۲۰ کیلومتری داخل شهر را به طور مستقل رانندگی کرده است. اتوبوس جدید مرسدس بنز با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت در خط ویژه اتوبوس‌های تندرو (BRT) اروپا تردد داشته و با توجه به ایستگاه‌های موجود و جریان ترافیکی توقف‌هایی هم داشته است. این اتوبوس زیبا موانع پیش رو، عابرین پیاده و گذرگاه‌های تونلی را تشخیص داده است و در مواقع ضروری توقف می‌کند. البته راننده به عنوان یک شخص ناظر پشت فرمان حضور دارد و می‌تواند در مواقع ضروری دخالت کند.

اتوبوس خودران بنز

وجود دوربین‌ها و سیستم‌های راداری مطمئن در اطراف اتوبوس نوید رانندگی ایمنی را به مسافران می‌دهد. همچنین این وسیله‌ی نقلیه امکان اتصال بدون سیم به مراکز تعیین شده جهت تبادل اطلاعات مورد نیاز از شرایط ترافیکی و وضعیت‌ راه‌ها، را دارد تا با توجه به شرایط موجود بهترین تصمیم را اتخاذ کند. سنسورها و دوربین‌های نصب شده بر روی اتوبوس موجب شده است تا مسیرهای طی شده را ذخیره کند و برای موارد بعدی از آن‌ها استفاده کند.

نورپردازی فضای داخلی اتوبوس به توجه به وضعیت و شرایط رانندگی تغییر می‌کند که شامل رانندگی در شهر، رانندگی در اتوبان یا ایستگاه‌های اتوبوس می‌شود. جدید‌ترین محصول بخش اتوبوس‌ دایملر، حمل و نقل ناوگان درون شهری را هدف قرار داده است و سعی دارد مردم را متقاعد کند که خودروهای شخصی را در خانه بگذارند تا ترافیک شهری روان و آسودگی بیشتری را تجربه کنند.

اتوبوس خودران بنز

اتوبوس آینده گرایانه‌ی مرسدس بنز دارای طراحی انقلابی بوده است؛ در خروجی در قسمت وسط قرار دارد و پنجره‌های آن نیز بسیار وسیع تعبیه شده‌اند تا به مسافران دید خوبی به بیرون بدهد. ستون‌های موجود در اتوبوس مانند درخت هستند و چراغ‌های موجود بر روی سقف نیز به برگ درختان شباهت دارند تا فضای بسیار آرامش بخشی را برای سرنشینان به ارمغان بیاورند.

نمایشگرهای بزرگی روبروی مسافران قسمت میانی قرار دارد تا آن‌ها را از مکان فعلی اتوبوس، تاخیرهای موجود و ایستگاه بعدی مطلع سازد. فضای راحت انتهای اتوبوس نیز برای مسافرانی طراحی شده است که مسافت طولانی‌تری در پیش دارند.

اتوبوس خودران بنز

پلتفرم اتوبوس آینده گرایانه مرسدس بنز مشابه اتوبوس مرسدس بنز سیتارو (Citaro) کنونی است. این اتوبوس از پیشرانه ۷.۷ لیتری OM 936 بهره می‌برد که ۲۹۹ اسب بخار توان تولید می‌کند. ابعاد کلی اتوبوس ۳۱۲۰/۲۵۵۰/۱۲۱۳۵ میلی‌متر است. با این حرکت منحصر به فرد در دنیا، شرکت دایملر بنز گام مهمی در ارائه اتوبوس‌های شهری خودران برداشته است.

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی تبلیغاتی مرسدس بنز از اتوبوس هوشمند و خودران جدید خود، دعوت می‌کنیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات