آئودی S1 مدل ۲۰۱۶ با تیونینگ B&B Automobiltechnik

شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
شرکت تیونینگ B&B Automobiltechnik بسته‌ی تیونینگ جدیدی را برای هاچ بک اسپرت آئودی S1 ارایه کرده است. برای آشنایی بیشتر با این خودرو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به عنوان یک طرفدار هاچ بک‌های اسپرت و هرچیزی که به این نوع خودروها مربوط شود، اغلب اوقات برنامه‌های تیونرها برای این خودروها به نظرم مسخره و خنده‌دار می‌آید. باید اعتراف کنم که در مورد جدیدترین کیت ارتقای شرکت B&B Automobiltechnik برای آئودی S1 نیز، با وجود تمرکز شدید این کیت در بخش پیشرانه، همین احساس را دارم.

این کیت گزینه‌ی بسیار خوبی است، مخصوصا برای کسانی که از قدرت استاندارد ۲۳۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متری S1 راضی نیستند. شرکت B&B اخیرا کیتی را برای هاچ‌بک محبوب آئودی عرضه کرده است که دارای ۵ مرحله برای ارتقای پیشرانه بوده و می‌تواند قدرت این هاچ‌بک اسپرت را تا ۳۸۰ اسب بخار و گشتاور آن را تا ۵۳۹ نیوتن متر افزایش دهد.

این کیت تنها به افزایش قدرت پیشرانه خلاصه نمی‌شود؛ B&B در کنار افزایش قدرت پیشرانه، بهینه سازی‌هایی را در بخش شاسی و تعلیق نیز انجام می‌دهد و این خودرو را به رینگ‌های ۱۸ اینچی جدیدی نیز مجهز کرده که البته سبب افزایش تکان‌ها در داخل اتاق می شوند.

تنوع این کیت بسیار مملوس بوده و B&B نیز اعتبار زیادی در این زمینه دارد اما همین قضیه خود نقطه‌ی ضعف این کیت است. می توان اینطور گفت که کیت پنج مرحله کمی زیاده روی به حساب می‌آید؛ آیا آن‌ها واقعا تفاوت محسوسی با یکدیگر دارند؟ آیا امکان تشخیص تفاوت آنها آسان است؟

نمای ظاهری

آئودیS1

تغییرات در نمای بیرونی این خودرو بسیار محدود هستند و تنها به تعویض رینگ‌ها با نمونه‌ی ۱۸ اینچی B-9 هستند. این رینگ‌های زیبا را تایرهایی با ابعاد 225/35ZR18 احاطه کرده‌اند.

داخل کابین

آئودیS1

کیت B&B هیچ برنامه‌ای برای انجام تغییرات در نمای داخلی خودرو ندارد و از همان فضای استاندارد آئودی S1 بهره می‌برد.

قوای محرکه

آئودیS1

از آنجایی که کیت سه مرحله‌ای برای این خودرو کافی به نظر نمی‌رسید شرکت B&B برنامه‌ی تیونینگ پیشرانه‌ی این خودرو را در پنج مرحله ارایه داده است که در بالاترین حالت، قدرت خودرو را به ۳۸۰ اسب بخار و ۵۳۹ نیوتن متر می‌رساند. این قدرت در مقایسه با قدرت ۲۳۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متری S1 استاندارد، افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.

این کیت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، پس برای شروع، از مرحله‌ی نخست آغاز می‌کنیم. در این مرحله تنها به برنامه‌ریزی واحد کنترل الکترونیکی پیشرانه اکتفا شده است و با تنظیم دوباره‌ی جرقه زنی شمع‌ها و پاشش سوخت، قدرت پیشرانه به ۲۸۶ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۲۴ نیوتن متر افزایش یافته است. اگر این قدرت برای مشتری کافی نباشد، B&B کیت مرحله ی دو را پیشنهاد می‌دهد. در این مرحله به جز بهینه‌سازی‌های صورت گرفته در مرحله‌ی اول، مجرای هوا و ورودی هوای پیشرانه نیز بهینه سازی شده و همین امر سبب افزایش قدرت خودرو به ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۵۰ نیوتن متر شده است.

پس از آن به کیت مرحله‌ی سه می‌رسیم. در این کیت از سیستم اگزوز ویژه و مبدل کاتالیستی اسپرت استفاده شده که قدرت و گشتاور خودرو را به ۳۲۶ اسب بخار و ۴۷۴ نیوتن‌متر رسانده است. کیت مرحله‌ی چهار قدرت خودرو را به ۳۵۴ اسب بخار و گشتاور آن را به ۵۱۵ نیوتن متر می‌رساند. در این کیت، توربوشارژرهای خودرو مورد بازنگری قرار گرفته اند و سیستم خنک کن روغن نیز بهینه سازی شده است، همچنین واحد کنترل الکترونیک موتور نیز برنامه‌ی جداگانه ای را دریافت کرده است. سیستم اگزوز سفارشی در این مرحله سبب افزایش قدرتی به مقدار ۱۶ اسب بخار شده است. B&B در این کیت همچنین سیستم اگزوز اسپرت جدید و مبدل کاتالیستی اسپرت را نیز ارایه می دهد.

در نهایت نیز به کیت مرحله‌ی پنجم می‌رسیم. در این کیت همه‌ی اجزای کیت‌های قبلی در کنار یکدیگر وجود دارند و همین امر سبب شده تا قدرت پیشرانه‌ی ۲ لیتری TFSI توربوشارژر دار S1 به رقم ۳۸۰ اسب بخار و گشتاور آن به میزان ۵۳۹ نیوتن‌متر افزایش یابد. با استفاده از این کیت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت S1 به عدد ۴.۵ ثانیه می رسد که نسبت به مدل استاندارد به میزان ۱.۵ ثانیه سریع‌تر است. جالب‌تر اینکه S1 با این کیت می تواند در مدت زمان ۱۶.۸ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که این عدد نیز نسبت به رکورد ۲۳.۶ ثانیه ای مدل استاندارد به میزان ۶.۸ ثانیه سریع‌تر است. از آنجایی که در تمامی کیت‌های ارتقای B&B  محدود کننده‌ی سرعت خودرو را برداشته شده است، حداکثر سرعت S1 به ۲۸۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

شاسی و تعلیق

آئودیS1

اقداماتی که برای افزایش قدرت پیشرانه‌ی چهار سیلندر توربوشارژر دار S1 انجام شده است روی قابلیت‌های دینامیکی این خودرو نیز تاثیر گذاشته است. برای حل این موضوع B&B اقدام به عرضه‌ی فنرهای اسپرت روی این خودرو کرده است که ارتفاع آن را به میزان ۳.۵ سانتی‌متر کاهش می‌دهد. همچنین تیونر، کیت کمک فنرهای تنظیم شونده‌ی KW V3 را برای این خودرو در نظر گرفته است که به جز قابلیت تنظیم ارتفاع توانایی تنظیم میزان دمپ کمک فنرها را نیز دارند.

قیمت

قیمت این کیت بسته به این که کدام مرحله را انتخاب کنید بسیار متفاوت است. برای اینکه با جزئیات بیشتر آشنا شوید به جدول زیر که قیمت اقلام این کیت را نشان می‌دهد نگاه کنید:

 نتیجه گیری

آئودیS1

کیت تقویتی B&B به دو دلیل ارزش خرید را دارد. یکی اینکه تنظیمات بسیار و نسخه‌های مختلفی را ارایه می‌دهد که می تواند خریداران زیادی را پوشش دهد، دیگری هم اینکه افزایش قابلیت پیشرانه مخصوصا در کیت شماره‌ی پنج بسیار عالی بوده و کاملا ارزشش را دارد. با اینکه به نظرم اگر تفاوت بین کیت‌ها خیلی مملوس و محسوس نباشد، وجود پنج مرحله ارتقا کمی بی‌فایده است اما در کل بابت وقت گذاشتن روی  چنین کاری باید به B&B احترام گذاشت. این محصول کیفیت بالای کاری و مهارت این تیونر را نشان می‌دهد. این مهارت و کیفیت در گذشته نیز وجود داشته و مطمئنا در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

آئودیS1
آئودیS1
آئودیS1
آئودیS1
آئودیS1
آئودیS1
آئودیS1
آئودیS1
آئودیS1
آئودیS1
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات