استون مارتین از رودستر ونتیج GT12 رونمایی کرد

یک‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
استون مارتین از رودستر ونتیج GT12 در خلال فستیوال سرعت گودوود رونمایی کرد. به عقیده بسیاری از کارشناسان این بهترین رودستر تولید شده توسط این شرکت است. برای آشنایی بیشتر با جدید‌ترین عضو خانواده‌ی ونتیج، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر شما عاشق قدرت و سبکی GT12 باشید و همچنین دوست داشته باشید که وقتی پشت فرمان هستید جریان باد از میان موهایتان عبور کند، چه راه‌حلی ؟ شاید اولین جواب پایین آوردن شیشه‌های ماشین باشد اما اگر بخواهید کار درست را انجام دهید احتمالا باید از استون مارتین تقاضا کنید که یکی از ۱۰۰ خودرویی را که در ساخت آن از نمونه‌ی GT3 ونتیج الهام گرفته را مخصوص شما به صورت سقف باز بسازد.

استون مارتین gt12
استون مارتین gt12

ونتیج GT12 در واقع همان چیزی است که عاشقان رودستر‌های سریع می‌خواهند؛ خودرویی با محوریت خواست مشتری که هیجان سواری GT3 را با آسمان آبی ترکیب کرده است. به تازگی با رونمایی از GT12 روباز، Q (واحد شخصی سازی خودرو شرکت استون مارتین) اعلام کرده است که اکنون این توانایی را دارد که به جز افزودن پنجره‌های مشبک با رنگ روشن به اطراف خودرو و روکش‌‌های چرم لوکس روی مدل‌های استاندارد استون مارتین، ارتقاهای بیشتری روی خودروهای این شرکت انجام دهد. این موضوع را باید مدیون مشارکت تیم فعالیت‌های پیشرفته‌ی استون مارتین با توانمندی که در پروژه‌های ونتیج GT12 کوپه ، ولکان و One-77 از خود نشان داد.

Q هم اکنون توانایی این را دارد که خود طراحی و ساخت نمونه‌های خاص استون مارتین را بطور کامل انجام دهد. این همان اتفاقی است که در GT12 روباز صورت گرفته است. برای اولین بار است که توانایی شخصی‌سازی در خودروهای استون مارتین به حدی رسیده که تمام هدف‌های این شرکت را شامل بخش‌های طراحی و مهندسی برای یک شخصی سازی کامل، حرفه‌ای و طبق خواسته‌ی مشتری انجام دهد.

استون مارتین gt12

ونتیج GT12 رودستر مانند نمونه‌ی کوپه توان خود را از یک پیشرانه‌ی ۶ لیتری V12 با توان ۵۹۲ اسب بخار (۴۴۱ کیلووات) بدست می‌آورد که نسبت به نمونه‌ی V12 ونتیج اِس رودستر با قدرت ۵۶۵ اسب بخار (۴۲۱ کیلووات) است. این پیشرانه با یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته Sportshift III با پدال‌های پشت فرمان هماهنگ‌سازی شده است. برداشتن سقف و باله‌ی بزرگ عقب GT12 کوپه با رنگ نارنجی روشن که سال گذشته معرفی شده بود، یکی از ویژگی‌های این خودرو است. ونتیج GT12 رودستر شباهت زیادی به ماشین‌های مسابقه‌ای اعم از برادر کوپه‌ی خود ندارد و تم خودروهای لوکس را به همراه دارد. از بخش‌های مشترک آن با GT12 می‌توان به ورودی هوای منیزیمی، شفت خروجی گشتاور منیزیمی و سیستم اگزوز تمام تیتانیومی اشاره کرد.

هم‌چنین در بخش بدنه نیز GT12‌ رودستر اجزای آیرودینامیکی GT12 کوپه اعم از اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب و شکاف خروجی هوای مورب پشت چرخ‌های جلو را به عاریت گرفته است. سیستم تعلیق خودرو نیز تحت بهینه‌سازی‌های متعددی قرار گرفته تا رضایت مالکان را در بخش فرمان‌پذیری و هندلینگ به خوبی تامین کند.

دیوید کینگ (مدیر پروژه‌های خاص استون مارتین) در خصوص GT12 رودستر گفت:

استون مارتین اعتبار زیادی در تولید سفارشات خاص مشتریان کسب کرده است و بهترین مثال برای آن CC100 Speedster Concept است. همچنین ما به یکی از توانمندترین شرکت‌ها در تولید خودروهای خاص اعم از One-77, Lagonda Taraf و Vulcan تبدیل شده‌ایم و اکنون با خودروهایی مانند ونتیج GT12 و GT8 نشان دادیم که خودروهای معمولی خود را تا چه حد می‌توانیم ارتقا دهیم. رودستر GT12 اولین محصولی است که در آن از تمام مهارت‌ها و توانایی‌های خود بهره برده‌ایم و نتیجه‌ی این امر نیز خودرویی فوق العاده شده است. در طول تنها ۹ ماه رویاهای یک مشتری را گرفتیم و تمام جزئیات آن را درک کردیم و به صورت کامل موارد درخواستی آن را در یک نمونه منحصر به فرد به اجرا درآوردیم.

استون مارتین جزئیات بیشتری از این محصول که به نوعی از سفارشات مشتریان این خودرو سازی است ارائه نکرد و ما نیز انتظاری برای ارائه اطلاعات بیشتر در آینده نداریم. ویژگی‌های خاص دیگری که در GT12 کوپه که استون مارتین سال گذشته معرفی کرده بود، اعم از کاهش ارتفاع و عریض‌تر شدن خودرو، عریض‌تر شدن سپر جلو و عقب، لاستیک‌های پایلوت سوپر اسپورت میشلن و استفاده از فیبر کربن در بخش‌های متعدد بدنه و کابین، در GT12‌ رودستر نیز وجود دارند.

استون مارتین gt12
استون مارتین gt12
استون مارتین gt12
استون مارتین gt12
استون مارتین gt12
استون مارتین gt12
استون مارتین gt12
استون مارتین gt12
استون مارتین gt12
استون مارتین gt12
استون مارتین gt12
استون مارتین gt12
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات