اپل به اتهام مطرح شده توسط اسپاتیفای در خصوص سیاست های اپل استور پاسخ داد

شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دیروز در زومیت خواندید که اسپاتیفای به دلیل عدم تایید بروزرسانی جدید اپلیکیشنش برای iOS به اپل اعتراض کرده و سیاست‌های در پیش گرفته شده توسط کاپرتینویی‌ها را رقابت ناسالمی برای افزایش کاربران اپل موزیک خوانده است، حال آنکه اپل به این موضوع به صورت رسمی پاسخ داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دیروز اسپاتیفای اعتراض خود را در مورد عدم تایید تعمدی بروزرسانی جدید اپلیکیشن اسپاتیفای برای iOS اعلام کرد. اسپاتیفای معتقد است که اپل برای رقابت با این سرویس استریم موسیقی و تقویت هر چه بیشتر اپل موزیک، بروزرسانی جدید اسپاتیفای را بصورت عمدی تایید نمی‌کند. بروس سووِل، مشاور ارشد اپل با ارسال نامه‌ای با هوراسیو گوتییرز، مشاور اسپاتیفای، مواردی را در خصوص ادعای اسپاتیفای و در پیش گرفتن سیاست ضد رقابتی این کمپانی اظهار کرده است.

این بسیار نگران کننده است که شما درخواست می‌کنید تا اپل قوانینی را که برای توسعه‌دهندگان به اجرا می‌گذارد، در مورد شما نادیده بگیرد. همچنین شما شایعات و اخبار غیرواقعی را در مورد سرویس ما بصورت عمومی مطرح می‌کنید. اپل هیچ سیاستی را در پیش نگرفته که دال بر زیرپاگذاشتن قوانین آنتی تراست و رقابتی باشد. من بسیار خوشحال می‌شوم تا روند رسیدگی و بررسی اپلیکیشن اسپاتیفای در صورت برآورده شدن قوانین اپل استور از جانب شما، با سرعت بشتری انجام شود.

اپل مدعی است که اسپاتیفای درنظر دارد تا قابلیت خرید درون برنامه‌ای را از اسپاتیفای به دلیل قابلیت ثبت نام حذف کند.

مساله‌ی اصلی در اختلاف اپل و اسپاتیفای را باید در درآمد ۳۰ درصدی اپل از اپلیکیشن‌های به فروش رفته در این فروشگاه جستجو کرد. هر یک از توسعه‌دهندگانی که در نظر دارد تا اپلیکیشنی را بصورت فروشی یا خرید درون برنامه‌ای در اپ استور قرار دهد، باید ۳۰ درصد از درآمد خود را تقدیم اپل کند. اسپاتیفای در ماه‌های اخیر، استراتژی‌های بسیاری را برای دور زدن پرداخت حق ۳۰ دلاری اپل در پیش گرفته است. برای مثال در صورتی که کاربران خرید اشتراک خود را با استفاده از وب‌ساتت اسپاتیفای انجام ‌دهند، هزینه‌ای ۱۰ دلاری پرداخت می‌کنند، حال آنکه در صورت خرید درون برنامه‌ای از طریق اپ استور، مبلغ مورد نظر به ۱۳ دلار افزایش پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد در بروزرسانی جدید اسپاتیفای در جهت کنار گذاشتن هزینه‌ی ۱۳ دلاری اقدام کرده، بطوریکه براساس ادعای اپل، در بروزرسانی جدید، برای انجام خرید بصورت آنلاین و فرار از پرداخت سهم ۳۰ دلاری اپل، اسپاتیفای ایمیل کاربران را دریافت کرده و خرید را به فضای آنلاین انتقال می‌دهد.

اسپاتیفای اپل را به زیر پاگذاشتن قوانین رقابتی متهم می‌کند، در حالی که این کمپانی به قوانین جدید تقسیم درآمد از طریق فروش اپلیکیشن اشاره می‌کند. براساس سیاست‌های جدید در پیش گرفته شده توسط اپل، در صورتی که کاربران سرویس‌های اشتراکی اقدام به خرید درون برنامه‌ای و اشتراک یک ساله کنند، اپل به جای دریافت ۳۰ درصد از درآمد، ۱۵ درصد از درآمد مورد نظر را به عنوان سهم خود دریافت خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات