IBM و سیسکو در توسعه ابزار کسب و کار Watson همکاری می‌کنند

شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
IBM و سیسکو که دو شرکت بزرگ فعال در صنعت آی‌تی هستند، قصد دارند یک قرارداد همکاری برای توسعه‌ی سرویس Watson امضا کنند. این سرویس که به عنوان دستیار کسب و کار شناخته می‌شود، می‌تواند وظیفه‌ی هماهنگی بین نیروهای انسانی، وظایف، ارتباطات و جلسات کاری را بر عهده گیرد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

Watson یک دستیار کسب و کار است که در صورت امضای نهایی تفاهم‌نامه بین IBM و Cisco، به عنوانی دستیاری کامل، جلسات و وظایف کاری افراد را هماهنگ می‌کند. این دو شرکت امیدوارند با توسعه‌ی هر چه بیشتر این سرویس، مقدار زیادی در زمان‌هایی که کارمندان برای ارتباط با یکدیگر اختصاص می‌دهند صرفه‌جویی کنند.

هر دو شرکت آی‌بی‌ام و سیسکو، سرویس‌های قدرتمندی در زمینه‌ی برنامه‌ریزی کاری و هماهنگی وظایف دارند. IBM سرویس ایمیل قوی با نام Verse و یک سرویس همکاری بین بخش‌ها با نام Connections دارد. از طرفی سیسکو نیز سرویس پیام‌رسان Spark و سرویس کنفرانس آنلاین WebEx را در اختیار دارد. با همکاری این دو شرکت و هماهنگی بین این سرویس‌ها، می‌توانیم شاهد تولد یک سرویس جامع برای برنامه‌ریزی‌های کاری و درون شرکتی باشیم. اولین پیش‌نمایش این سرویس در حال توسعه نیز ماه آینده در کنفرانس سیسکو با نام Cisco Live به نمایش در خواهد آمد.

از طرفی این همکاری برای کاربران ویژه‌ی اپل نیز مفید خواهد بود. چرا که هر دو شرکت همکاری نزدیکی با بخش انترپرایز اپل دارند.

اما مراحل توسعه‌ی این سرویس به این صورت است که ابتدا محصولات دو شرکت به یکدیگر متصل می‌شوند و قابلیت همگام‌سازی بین سرویس‌های ذکر شده فعال می‌شود. Inhi Cho Suh مدیر بخش راهکارهای همگام‌سازی IBM در مورد این همگام‌سازی توضیح می‌دهد که به طور مثال یک کاربر می‌تواند یک قرار ملاقات را با استفاده از سرویس ایمیل Verse در سرویس WebEx برنامه‌ریزی کند و برای اجرای آن نیز به راحتی از همان سرویس Verse استفاده کند. همگام‌سازی این سرویس‌ها باعث می‌شود که این کاربر بتواند جزئیات جلسات قبلی برگزار شده در سرویس WebEx را نیز مشاهده کند.

در مثالی دیگر، یک کاربر می‌تواند مشخصات کاربری دیگر را در سرویس Connections جستجو کند و پس از آن بوسیله‌ی Spark با او به تماس صوتی بپردازد.

Ross Daniels یکی از مدیران بخش همگام‌سازی سیسکو است که در مورد این همکاری می‌گوید: "با استفاده از سرویس جدید، کارمندان در جریان کاری خود باقی می‌مانند و نیازی نخواهند داشت که برای انجام کاری، کاردیگر را متوقف کنند."

cisco

نکته‌ی مفید دیگر در مورد این همکاری این است که پس از مدتی، API سرویس واتسون نیز برای همگام‌سازی با دیگر سرویس‌ها عرضه خواهد شد. سرویس آنالیز واتسون می‌تواند با ضبط مکالمات و یادداشت‌های افراد و هم‌چنین مشاهده‌ی نحوه‌ی فعالیت آنها، به کارمندان در آماده شدن برای جلسات و انجام وظایف کمک کند. این سرویس می‌تواند جلسات را مدیریت کند و حتی زمان مناسب برای برگزاری جلسه را نیز پیشنهاد دهد.

یکی از نکات قوت اساسی این سرویس، تشخیص اهمیت انجام کارها است. به طور مثال با بررسی صحبت‌هایی که کارمندان در طول یک هفته بین خودشان انجام می‌دهند، می‌توان تصمیم گرفت که یک جلسه برای حل مشکلات موجود برگزار شود. بعلاوه، سیستم با دسترسی به فایل‌های کارمندان می‌تواند اسناد مفید برای جلسات را به آنها پیشنهاد دهد. واتسون می‌تواند خلاصه‌ای از اتفاقات جلسات را نیز یادداشت کند و در اختیار افراد غایب در آن جلسه قرار دهد.

پس از معرفی اولیه‌ی سرویس واتسون در ماه اکتبر، فاز دوم آن در فوریه‌ی سال آینده رونمایی خواهد شد و پس از آن نیز روند توسعه‌ی آن ادامه خواهد داشت. در مورد قیمت و نحوه‌ی عرضه‌ی این سرویس نیز هنوز خبری منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات