یاهو فعلا قصد اخراج کسی را ندارد

سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یاهو مدت‌ها است که با سختی‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. برخی راه حل را در اخراج کارکنان و تعدیل نیرو می‌دانند اما گروهی دیگر با آن مخالف هستند. مریسا میر مدیرعامل این کمپانی اخیرا گفته است یاهو فعلا قصد اخراج کسی را ندارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یاهو به تازگش فاش کرده تعداد کارکنانش به ۸۸۰۰ نفر کاهش یافته است. این تعداد نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال پیش، حدود ۲۱۰۰ نفرکاهش را نشان می‌دهد. این به دلیل اعلام این کمپانی در ماه فوریه مبنی بر کاهش ۱۵ درصدی نیروها یعنی ۱۶۰۰ نفر تا پایان سال است. مریسا میر مدیرعامل این کمپانی آمریکایی در مصاحبه‌ی خود در روز دوشنبه گفت:

فرایند تعدیل نیرو هنوز به پایان نرسیده است، اما پس از اتمام این فرایند، یاهو دقیقا به اندازه‌ی مناسب برای تجارت خود می‌رسد.

او در سخنان خود انجام دور جدید اخراج‌ نیروها در آینده را رد نکرد. میر افزود:

ما می‌توانیم در استراتژی‌هایمان بازنگری کنیم و طبیعتا ممکن است مجبور به استفاده از راهبردهای جایگزین شویم، اما فکر می‌کنیم با توجه به محصولات و خدماتی که هم‌اکنون ارائه می‌دهیم، در حال حاضر این تعداد نیرو بهترین اندازه‌ی ممکن برای یاهو است.

میر تاکید کرد که اگرچه تعدیل نیرو در مجموع تصمیم دشواری بوده است، اما در نهایت کمک بسیاری به کارایی بهتر کمپانی کرده و موجب عملکرد مسئولانه‌تر آن شده است.

کن گلدمن رییس امور مالی یاهو نیز تایید کرده است که تعدیل نیروها اخیر از دو جنبه کمک‌های بزرگی به یاهو کرده است:

کنترل بهتر هزینه‌ها: کاهش تعداد شغل‌ها نه‌تنها موجب کم‌تر شدن مجموع حقوق‌های پرداختی می شود، بلکه موجب جلوگیری از مصرف شدن سرمایه‌ها در پروژه‌های بیهوده نیز می‌شود، و در نتیجه موجب کمک به کمپانی در راستای کمتر کردن خرج‌های غیر ضروری می‌گردد.

خرج‌های موثرتر: یاهو توانسته است با بررسی تمامی راه‌های ممکن برای کاهش هزینه‌ها، موارد اضافی را حذف کرده و به تجارتی کاراتر دست یابد.

yahoo

گلدمن در این مورد می‌گوید:

ما حوزه‌هایی را بررسی کردیم که احتمال وجود دوباره کاری و هدر رفت هزینه‌ها و موارد اضافی در آن‌ها بالا بود و می‌توانستیم همان کار‌ها را با استفاده از افراد کمتری انجام دهیم.

اما همان طور که میر اشاره کرد، این بدان معنا نیست که یاهو دیگر نباید تعداد بیشتری از مشاغل و کارکنان  خود را در آینده کاهش دهد. بسته به آنچه که ممکن است برای تجارت اصلی این کمپانی که هم‌اکنون نیز پیشنهاداتی برای واگذاری به سایر شرکت‌ها دارد رخ دهد، میر و تیم مدیریتی یاهو ممکن است مجبور شوند که هزینه‌های بیشتری را کاهش داده و تعداد کارکنان کمپانی را باز هم کمتر کنند.

در واقع با توجه به گفته‌های باب پک تحلیلگر شرکت سان‌تراست، یاهو در صورت انعقاد قرارداد فروش بخش موتور جستجو با ورایزون، می‌تواند ۴۰ درصد دیگر از کارکنان خود را اخراج کند. پک در یادداشتی که در ماه آوریل منتشر کرده بود نوشته بود که اگر این قراررداد منعقد شود، ورایزون در نهایت با تکه تکه کردن موقعیت‌هایی که با هم تداخل دارند، به خصوص در بخش فروش و مشاغل عملیاتی موجب صرفه‌جویی ۲ میلیارد دلاری خواهد.

ورایزون رسما تمایل خود را برای خرید یاهو نشان داده است و همواره از آن به عنوان مهم‌ترین داوطلب خرید تجارت اینترنت یاهو یعنی موتور جستجوی آن یاد می‌شود. پک پیش‌بینی کرده است که حتی اگر ورایزون خریدار نهایی موتور جستجوی یاهو نباشد، هر خریدار دیگری می‌تواند پس از تسلط بر یاهوحداقل ۱۰۰۰ شغل اضافه‌ی دیگر را از آن حذف کند.

میر در تماس امروز خود از افشای جزییات بیشتر در مورد فروش یاهو خودداری کرده و تنها به گفتن جمله‌ی «من به شدت درگیر این پروسه هستم» بسنده کرد. او همچنین گفت هنگامی که شرایط مهیا شده و تمامی جوانب در نظر گرفته شود، اطلاعات را در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات