لنوو موتو ایکس یا موتو زد 2017 به دوربینی با پیکسل های بزرگ مجهز می‌ شود

چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی‌های هوشمند موتو ایکس، از این پس به جای موتورولا، تحت نام لنوو عرضه خواهند شد. موتو ایکس یا موتو زد ۲۰۱۷ محصول جدید لنوو است که از دوربینی با پیکسل‌های بزرگ بهره خواهد برد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

لنوو گوشی‌های سری موتو Z خود را در نمایشگاهی مرتبط با فناوری که در ماه ژوئن سال جاری برگزار شد معرفی کرد، اما از اعلام قیمت دو پرچمدار جدیدش خودداری کرد. اکنون اخباری منتشر شده است مبنی بر این که قیمت موتو زد برابر با ۲۹۹۸ یوان (۴۵۰ دلار) و بهای موتو زد فورس ۵۲۹۹ یوان (۸۰۰ دلار) خواهد بود. در حالی که این دو پرچمدار سال ۲۰۱۶ لنوو هنوز راهی بازار نشده‌اند، این شرکت اعلام کرده که مشغول کار روی گوشی هوشمندی است که احتمالا پرچمدار سال ۲۰۱۷ این کمپانی خواهد بود. این گوشی با نام موتو زد یا موتو ایکس عرضه خواهد شد. تاکنون تصور می‌شد که سری موتو ایکس برای همیشه متوقف شده و جای خود را به موتو زد داده است، اما اکنون با وجود گزارش لنوو، احتمال ماندن موتو ایکس قوت گرفته است.

افشاگری‌هایی نیز توسط فردی با نام کاربری Ricciolo1@ انجام شده است. او در یکی از پست‌های خود اعلام کرده که پرچمداران سال ۲۰۱۷ لنوو با نام موتو ایکس و موتو زد با بهره‌گیری از تعداد پیکسل‌های کمتر اما بزرگتر، لنزهای باکیفیت، فوکوس خودکار لیزری، لرزشگیر اپتیکال تصویر و قابلیت‌‌های بهبود یافته برای ثبت تصاویر در فضاهای کم‌نور عرضه می‌شوند.

Moto x 2016 camera info

این کاربر در انتهای پیام خود یک شکلک چشمک قرار داده و پس از آن نوشته است: «اصلاح کنید. به خاطر این همه جلوتر بودن معذرت می‌خواهم». حال اگرچه می‌پذیریم که این‌ها می‌توانند مشخصات احتمالی گوشی‌های موتو ایکس یا موتو زد لنوو در سال ۲۰۱۷ باشند، اما وجود یک شکلک خندان و ادامه‌ی معماگونه‌ی متن این توئیت، احتمال شیطنت نویسنده با هدف رمزگذاری پیام را افزایش می‌دهد. او از خوانندگان خواسته است که اصلاح کنند. چه چیزی را اصلاح کنند؟ تاریخ معرفی گوشی‌ها را؟ آیا ممکن است تمامی سخنان او در مورد سال جاری بوده باشد؟

توجه داشته باشید که او از خوانندگان به خاطر «خیلی جلوتر بودن» عذرخواهی کرده است. پس می‌توان مطمئن شد که او در مورد تاریخ رونمایی از این محصولات صحبت کرده است. از آن‌جا که گوشی موتو زد ۲۰۱۶ برخی از ویژگی‌های مذکور را در دوربین خود دارد، احتمالا این یک پیام در مورد موتو ایکس ۲۰۱۶ است. شاید استفاده از هشتگ موتو ایکس در کنار هشتگ موتو زد بدین معناست که دوربین‌های این دو گوشی دارای ویژگی‌های مشابهی خواهد بود.

Moto Z

از این افشاگری‌ها می‌توان متوجه شد که گوشی موتو ایکس یا موتو زد با یک سنسور دوربین بهینه‌سازی شده تولید خواهد شد. این سنسور با سنسور موجود روی پرچمدار امسال اچ‌تی‌سی مقایسه می‌شود. اچ‌تی‌سی ۱۰ دارای دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی با بهره‌گیری از نسل دوم فناوری اولترا پیکسل است و گشادگی دیافراگم آن معادل f/1.8 است. این دوربین از پیکسل‌هایی با اندازه‌ی ۱.۵ میکرومتر بهره می‌برد و دارای لرزش‌گیر اپتیکال تصویر است. گشادگی دیافراگم بیشتر و سایز پیکسل بزرگ‌تر موجب بهبود عملکرد دوربین در شرایط نوری ضعیف می‌شود. وقتی گشادگی دیافراگم دوربین زیاد باشد، نور بیشتری توسط سنسور جذب شده و تاری تصویر و نویز آن کاهش می‌یابد. بدین ترتیب شاهد ثبت تصاویر باکیفیت‌تری خواهیم بود.

داده‌های به دست‌آمده از بنچمارک GFXBench در مورد گوشی موتو ایکس نشان می‌داد که این گوشی از دو دوربین در پشت خود بهره می‌برد که یکی از سنسوری ۲۱ مگاپیکسلی و دیگری از سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد. از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به بهره‌مندی از تراشه‌ی ۴ هسته‌ای و ۶۴ بیتی کوالکام اسنپدراگون ۸۲۰ با فرکلانس ۲.۱ گیگاهرتز در کنار ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی اشاره کرد. موتو ایکس از دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و اندروید ۶ مارشمالو بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات