اردوغان از FaceTime برای سخنرانی در زمان کودتا استفاده کرد

شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
در جریان کودتای شب گذشته‌ی ترکیه، در حالی که شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، یوتیوب و فیسبوک در این کشور مسدود شده‌اند، رجب طیب اردوغان، ریاست جمهوری این کشور با استفاده از FaceTime و از یک محل امن با یکی از خبرگزاری‌های ترکیه مصاحبه‌ کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

از نیمه شب گذشته، بخشی از ارتش ترکیه، با در دست گرفتن زیرساخت‌های مهم مانند پل‌ها و فرودگاه‌ها در استانبول و ترکیه قصد داشتند تا حکومت را از دست اردوغان خارج کنند که البته ظاهرا این کودتا با شکست مواجه شده است.

در جریان این کودتا و در حالی که شبکه‌های اجتماعی در ترکیه مسدود شده بودند، اردوغان برای مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌های این کشور و صحبت با مردم از FaceTime استفاده کرد. او در این ویدیو از مردم خواست تا به خیابان‌ها ریخته و در محل‌های مهم مانند فرودگاه‌ها تجمع کنند. 

او همچنین بیان کرد که هیچ قدرتی بزرگ‌تر از قدرت مردم نیست و اقدامات دیشب همگی توطئه علیه قدرت‌های بالاتر در زنجیره‌ی قدرت است.

در حالی که با انجام این مصاحبه بسیاری تصور داشتند که اردوغان از ترکیه گریخته است، وی ساعاتی پیش در فرودگاه آتاتورک ترکیه ابتدا با خبرنگاران مصاحبه کرد و سپس در بین طرفداران خود حاضر شده و اقدام به سخنرانی کرد. 

استفاده از FaceTime توسط اردوغان به احتمال زیاد به این دلیل بوده است که خطوط تلفن این کشور در جریان کودتا شنود می‌شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات