ژاکت چرمی قدیمی و بدبوی اینیشتین در یک حراجی به فروش رسید

شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در یک حراجی که به تازگی از سوی مرکز کریستیز برگزار شد، ژاکت قدیمی و معروف و همچنین ساعت آلبرت اینیشتین به حراج گذاشته شدند و به همراه یه مجموعه‌ی بازی قدیمی مربوط به کودکی این دانشمند بزرگ روی هم به مبلغی بیش از نیم میلیون دلار فروخته شدند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کت چرم آلبرت اینیشتین در یک حراج با قیمتی بیش از ۱۴۴ هزار دلار به فروش رسید. اخبار مرتبط با این حراج که توسط کمپانی کریستیز برنامه‌ریزی شده بود، برای اولین بار اوایل ماه جاری در رسانه‌ها درز کرد. سه روز پیش، این خانه‌ی حراج جزئیات ژاکت مورد نظر برای فروش را برای پیشنهاددهندگان آینده‌نگر و خریداران کنجکاو بیان کرده و همراه با سایر توضیحات، اعلام کردند که این ژاکت بدبو است.

 عکس‌های بسیاری از آلبرت اینیشتین وجود دارند که نشان می‌دهند وی از اواسط دهه‌ی ۱۹۳۰ میلادی این ژاکت را بر تن می‌کرده‌ است. خود این ژاکت احتمالا توسط لوی اشتراوس (Levi Strauss) دوخته شده است و به وضوح در نگاه اول می‌توان دریافت که بسیار قدیمی و کهنه است. با این حال خیلی پاره و مندرس به نظر نمی‌رسد. بر پایه‌ی اعلام این خانه‌ی حراج، بوی دود پیپ اینیشتین را هنوز هم می‌توان روی این ژاکت حس کرد. البته این امر با دانستن علاقه‌ی شدید وی به پیپ و همینطور دفعات بسیاری متعددی که این ژاکت را پوشیده، خیلی هم تعجب برانگیز نیست.

 تصور بر این است اینیشتین در زمانی قبل از ۲۵ ژوئن سال ۱۹۳۵ در حالی که تعطیلات خود را در باهاما می‌گذرانده، این کت را خریداری کرده است. اما با این حال به طور دقیق مشخص نیست که وی در چه تاریخی آن را خریده است. ژاکت ظاهرا به عنوان یک راه برای کاهش نیازهای مادی اینیشتین بوده است و به نوعی اینیشتین این کار را به عنوان روشی برای افزایش سطح آزادی عمل و راحتی خود می‌دانسته است و این کار در راستای رها کردن خود از مرزهای ماتریالیسم افراطی انجام می‌داد که در آن هنگام چندان با آن موافق نبوده است.

 ژاکت اینیشتین همراه با ساعت جیبی او و همچنین با یک مجموعه‌ی بازی ساختمانی بلوکی مربوط به دوران کودکی وی فروخته شده است. بر پایه‌ی گزارش کریستیز قدمت ساعت به حدود سال ۱۹۰۰ باز می‌گردد و به قیمت ۳۴۸،۴۱۶ دلار فروخته شده و قیمت مجموعه‌ی بلوک‌ها نیز ۸۱،۶۸۸ دلار بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات