بررسی های DxOMark نشان از پیشرفت دوربین دوگانه پی 9 هواوی دارد

شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی با رونمایی از نسل جدید پرچمدارش که پی ۹ نام دارد، تغییرات زیادی را در محصول خود ایجاد کرده که یکی از عمده‌ترین این تغییرات در دوربین بوده است. پی ۹ هواوی با استفاده از دوربین دوگانه لایکا راهی بازار شده است. DxOMark با بررسی پی ۹‌، بهبود کیفیت ثبت تصاویر و ویدیو را نسبت به نسل قبل تایید کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هواوی سال ۲۰۱۵ موفق شد نام خود را به عنوان اولین کمپانی چینی که به مرز فروش بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند در یک سال دست یافته، ثبت کند. این کمپانی با رونمایی از نسل جدید پرچمدارش به نام پی ۹، نشان داد که این محصول را با بروزرسانی گسترده‌ای راهی بازار کرده است. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات صورت گرفته در این گوشی هوشمند استفاده از دوربینی مجهز به لنز دوگانه با بهره‌گیری از فناوری کمپانی آلمانی لایکا است. حال DxOMark با بررسی دوربین پی ۹ به این موضوع اشاره کرده که دوربین پی ۹ در مقایسه با پی ۸ تغییرات و پیشرفت‌های بسیاری را شاهد بوده است.

DxOmark که بصورت تخصصی به بررسی دوربین گوشی‌های هوشمند می‌پردازد، قابلیت‌های دوربین پی ۹ را در برابر نسل پیشین این گوشی هوشمند بررسی کرده است. پی ۹ موفق شده تا امتیاز ۸۰ را در آزمایش‌های DxOMark کسب کند که با به دست آوردن این امتیاز، پی ۹ در میان گوشی‌های هوشمندی نظیر گلکسی اس ۷، اچ‌تی‌سی ۱۰ در رده‌ی هشتم قرار گرفته است. پی ۹ در برابر پی ۸ شاهد افزایش ۶ امتیاز است. پی ۸ موفق شده بود امتیاز ۷۴ را کسب کند.

امتیاز دوربین پی 9 در DxOMark

در مورد ثبت تصاویر، پی ۹ امتیاز بالای ۸۴ را کسب کرده است. با استفاده از این گوشی‌هوشمند می‌توان در محیط‌های پرنور تصاویر بسیار خوبی را ثبت کرد، حال آنکه در محیط‌های کم نور دوربین پی ۹ با چالش‌هایی روبرو می‌شود. موضوعی که باعث شده تا امتیاز کلی دوربین پی ۹ کاهش پیدا کند، عملکرد ضعیف این دوربین در ثبت ویدیو است که امتیاز ۷۲ را از DxOMark کسب کرده است، هرچند این امتیاز نیز در مقایسه با امتیاز ۶۶ پی ۸ نشان از پیشرفت دارد.

امتیاز پی 9 در DxOMark

با وجود اینکه هواوی از فناوری لایکا در دوربین پی ۹ استفاده کرده، اما چینی‌ها هنوز نتوانسته‌اند تا محصول خود را میان پنج گوشی برتر قرار دهند. هرچند بسیاری انتظار داشتند تا دوربین با لنز دوگانه در گوشی‌های هوشمند بسیار تاثیرگذار شده و تغییرات عمده‌ای را ایجاد کند، اما این موضوع آنچنان انقلابی نشد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات