مایکروسافت فضای ابری وان درایو را از ۱۵ به ۵ گیگابایت کاهش می‌دهد

جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت پیش از این ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری را بر روی سرویس وان‌درایو به هر کاربر اختصاص داده بود، اما به تازگی این مقدار فضای ذخیره‌سازی از ۱۵ به ۵ گیگابایت کاهش یافته است. این کمپانی بیانیه‌ای نیز در این مورد صادر کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر در سال ۲۰۱۴ برای ۱۵ گیگابایت فضای ابری وان‌درایو ثبت نام نکرده‌اید، به زودی تغییرات مهمی در این سیستم خواهید دید. ردموندی‌ها نه تنها هدیه‌ی ۱۵ گیگابایتی پشتیبان‌گیری Camera Roll شما را کاملا از شما می‌گیرند، بلکه ۱۰ گیگابایت نیز از فضای ذخیره‌سازی وان‌درایو شما کاسته و آن را به ۵ گیگابایت می‌رسانند.

مایکروسافت پیش از این و در سال جاری میلادی ایمیل‌هایی را به برخی از کاربران ارسال نموده و در این مورد به آنان اطلاع داده بود. این کمپانی در ایمیل‌های مورد نظر به کاربران هشدار داده بود که بخش‌هایی از فضای ذخیره‌سازی در دسترس آنها که برای آن بهایی پرداخت نکرده‌اند، به زودی و در یکی از دو تاریخ ۱۳ یا ۲۷ جولای کمتر از ۷ گیگابایت معمول شده و به ۵ گیگابایت خواهد رسید.

مایکروسافت برای رعایت انصاف، به کاربران شانسی دوباره داد تا فضای ذخیره‌سازی ۱۵ گیگیابایتی و هدیه‌ی ۱۰ گیگابایتی Camera Roll خود را با انصراف از تغییرات جولای حفظ کنند. اگر پیش از ۳۱ ژانویه‌ی امسال عضو شده باشید نگرانی از این بابت نخواهید داشت و ۲۵ گیگابایت فضای ابری خود را حفظ خواهید کرد. اما اگر ایمیل همانند نمونه‌ی زیر دریافت کرده و به آن ترتیب اثر نداده‌اید، بهتر است هرچه زودتر از فایل‌های خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید.

Microsoft One drive

اگر هنوز هم به مقدار زیادی فضای ابری رایگان نیاز دارید، گزینه‌های دیگری غیر از مایکروسافت هم وجود دارند. مثلا در صورت عضویت در گوگل‌درایو می‌توانید به سادگی ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری به دست آورید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات