نیمی از گیمرهای موبایل زنان هستند

جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دنیای بازی‌های کامپیوتر اغلب در اختیار مردان است و به نظر می‌رسد اکثریت زنان علاقه‌ای به ورود به این حوزه از خود نشان نمی‌دهند. با این حال گوشی‌های هوشمند این پیش فرض را عوض کرده‌اند و طبق تحقیقات جدید نزدیک به نیمی‌ از بازی‌کننده‌های موبایل زن هستند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با افزایش کاربران سیستم‌عامل‌های چون اندروید و iOS و در کنار قدرتمندتر شدن سخت‌افزار‌های موبایل، گوشی‌های هوشمند به ابزاری برای بازی‌ها تبدیل شده‌اند. بر طبق آمار منتشر شده ارزش صنعت بازی‌سازی پلتفرم‌های موبایل نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار است که این مقدار برابر با ۱۶ درصد از کل درآمد صنعت بازی را شامل می‌شود.

امروزه دیگر مخاطب شرکت‌های بازی‌‌سازی، گیمر‌های حرفه‌ای نیستند و به لطف حضور گوشی‌های موبایل همه‌ی ما ساعتی از روز را به بازی کردن و گیم موبایل اختصاص می‌دهیم. بر اساس مطالعه‌‌ی انجام شده توسط فیس‌بوک در ۱۲ کشور، نیمی از گیمر‌های موبایل را زنان تشکیل می‌دهند و این آمار همچنان در حال افزایش است. بر پایه‌ی همین گزارش گوشی‌های هوشمند به عنوان اولین گزینه برای ۷۱ درصد پاسخ‌دهنده‌ها برای بازی کردن به حساب می‌آیند؛ پی‌سی، تبلت و کنسول نیز با درصد‌های ۶۴، ۳۴ و ۲۶ در رده‌های بعدی قرار دارند.

داده‌های جمع‌آوری شده نشان می‌دهند که افرادی که در ماه حداقل یک بار به پرداخت در بازی اقدام کرده باشند نسبت به افرادی که هیچ‌گاه مایل به پرداخت نشده‌اند وفاداری بالاتری به اپلیکیشن از خود بروز می‌دهند. نکته‌ی جالب این تحقیق آن است که نزدیک به دو سوم افراد بازی‌های جدید را از شبکه‌های اجتماعی پیدا می‌کند؛ رتبه‌های بعد در اختیار سرویس‌های عکس و فیلم و همچنین اپلیکیشن‌های چت موبایل هستند. می‌توان نتیجه گرفت تا چه حد رضایت کاربران به پیشنهاد شدن اپلیکیشن به افراد دیگر کمک می‌کند.

بازی‌‌سازی برای شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک اهمیت زیادی دارد و اینکه چرا نینتندو تنها تمرکز خود را بر روی کنسول قرار نمی‌دهد قابل فهم است. بازی پوکمون گو که حالا به یک سرگرمی اصلی بین افراد بدل شده و موفقیت‌های خود را تکرار می‌کند، اهمیت بازی‌سازی در پلتفرم‌های موبایل را نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات