رنو از فناوری تشخیص وسیله‌ نقلیه برای تبلیغات جاده ای محصولاتش استفاده می‌کند

پنج‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
امروزه استفاده از تابلوها و نمایشگرهای تبلیغاتی در کنار جاده‌ها و گذرگاه‌های پرتردد متداول است. نوع جدیدی از این فناوری نیز ارایه شده که بر اساس تشخیص وسایل نقلیه‌ی عبوری کار می‌کند. رنو نخستین کمپانی خودروسازی است که از این فناوری جدید برای تبلیغات محصولاتش بهره گرفته است.
تبلیغات

کمپانی رنو به اولین خودروسازی تبدیل شده که از یک فناوری نوآورانه‌ی تشخیص وسیله‌ی نقلیه برای مقاصد تبلیغاتی و کارگروه‌های فناوری تبلیغات استفاده می‌کند. این سیستم قادر به شناسایی و تشخیص رانندگان در چراغ‌های راهنمایی و نمایش پیام‌های سفارشی برای آنان است.

 بر پایه‌ی بازی کامپیوتری خودرویی محبوب «آی اسپای»، تکنولوژی یاد شده توسط گروه متخصص تبلیغاتی اوشن (Ocean)‌ توسعه یافته است که یک کمپانی فعال در زمینه‌ی رسانه‌ی دیجیتال خارج از خانه یا (Digital Out Of Home) است. این سیستم قرار است در گره ترافیکی منطقه هولند پارک در بخش غربی شهر لندن به کار گرفته شود و تبلیغاتی را پیرامون خودروی جدید این کمپانی با عنوان رنو مگان کاملا جدید (all-new Renault Megane) به نمایش بگذارد.

 این فناوری با استفاده از دوربین‌های مستقر در سایت‌های DOOH کار می‌کند. دوربین‌های به کار رفته در این فناوری کار شناسایی ساختار، مدل و رنگ وسایل نقلیه‌ی ساکن را با استفاده از بررسی شماره‌‌ی پلاک‌های آن‌ها انجام می‌دهند. هنگامی که اطلاعات مورد نظر دریافت شدند، آنگاه پیام‌های آگهی تبلیغاتی به صورت زمان‌حقیقی بر اساس ویژگی‌های آماری و داده‌های مربوط به آن وسیله‌ی نقلیه‌ی خاص برای راننده‌ی آن وسیله به نمایش در می‌آیند. هیچ رکورد و هیچ نوع اطلاعات شخصی در پایگاه داده‌ی سیستم ذخیره نمی‌شود.

کولت کیسی (Colette Casey) مدیر اجرایی ارتباطات رنو در بریتانیا در این باره گفته است:

فناوری واقعا مرزها را جابجا می‌کند و ما را قادر به نمایش نسل جدید مگان مگان با یک روش جذاب و منحصر به فرد و بسیار بهتر نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی در فضای آزاد می‌کند. هدف نهایی ما تنها محدود به نشان دادن یک تصویر زیبا از مگان جدید نمی‌شود. بلکه ما می‌خواهیم تا با مشتریان خود با یک روش سرگرم‌کننده و دوستانه ارتباط برقرار کنیم. این همان کاری است که در حال حاضر نیز در یکی از بازی‌های کامپیوتری خودرویی محبوب در بریتانیا یعنی آی اسپای انجام می‌دهیم. نکته‌ای که به طور خاص در مورد تکنولوژی تشخیص خودرو هوشمندانه به نظر می‌رسد، این است که فناوری اخیر امکانی برایمان فراهم می‌کند تا به طور مستقیم با رانندگان ارتباط برقرار کرده و با آنها صحبت کنیم و این چیزی است که ما پیش‌تر در فناوری‌های تبلیغات کنار راهی نمی‌توانستیم صورت دهیم.

 کوین هنری (Kevin Henry) سرپرست سرمایه‌گذاری بخش نمایشی گروه اوشن نیز درباره‌ی این موضوع چنین نظر داده است:

فناوری تشخیص خودرو یک تکنولوژی پیشرفته است که با DOOH یکپارچه‌سازی شده است و باعث بهینه‌سازی و ایجاد نوآوری در روش‌های برقراری ارتباط میان برندها و مخاطبان مورد نظرشان می‌شود. این سیستم شناسایی یک روش پیشگام در نوع خود است به مخاطبان ارزیابی‌شده در زمان‌ حقیقی دسترسی پیدا می‌کند و دامنه‌ی گسترده‌ای از کاربردهای آن می‌تواند وجود داشته باشد. برای نمونه شما می‌توانید از آن برای نمایش آگهی یک مدل جدید برای رانندگان خودروهایی از همان مدل استفاده کنید یا این که می‌توان از آن برای راه‌اندازی یک محصول جدید که مربوط به یک جمعیت خاص از رانندگان باشد بهره برد.

 اگر بخواهیم از دیدگاه تبلیغات نیز صحبت کنیم، می‌توان اشاره کرد که تکنولوژی فوق کمک می‌کند تا نام‌های تجاری بتوانند مخاطبان اصلی خود را با بازده بیشتری نسبت به استانداردهای سایر تبلیغات خارج از خانه هدف‌گذاری کنند و شاید میزان اتلاف را به صفر برسانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات