پژو، سیتروئن نتایج مصرف سوخت واقعی محصولات خود را اعلام کردند

پنج‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گروه خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) به وعده‌ی خود عمل کرده و نتایج مصرف سوخت واقعی را برای بیش از سی مدل از خودروهای خود منتشر کرده است. برای اطلاع از جزییات این آزمایش و نتایج حاصل از آن با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این آزمایش توسط دو سازمان غیردولتی حمل‌و‌نقل و محیط‌زیست (T&E) و سازمان منابع طبیعی فرانسه (FNE) طراحی و پایه‌گذاری شد و نظارت بر نتایج نهایی این آزمون بر عهده­‌ی انجمن بورو وریتاس بوده است.

مطابق پروژه‌ی بررسی آلایندگی واقعی سوخت (RDE) که توسط اتحادیه‌ی اروپا تدوین شده است، مصرف سوخت توسط سامانه‌ی اندازه‌گیری آلاینده‌ی پرتابل (PEMS) و قابل‌نصب بر روی خودرو، انجام شد. این آزمون در مسیرهای عمومی شامل مسیر شهری به طول ۲۵ کیلومتر، مسیر جاده‌ای به طول ۳۹ کیلومتر و مسیر بزرگراهی به طول ۳۱ کیلومتر تحت شرایط واقعی انجام شد؛ این خودروها حامل سرنشین و بار چمدان بودند و سامانه تهویه هوای آن در تمام طول آزمایش روشن بود. سری اول این نتایج برای ۱۴ مدل پژو، ۱۱ مدل سیتروئن و ۳ مدل دی‌اس اعلام شد.

1

این شرکت فرانسوی اعلام کرد که تا انتهای سال ۲۰۱۶، نتایج حاصل از این شبیه‌سازی مصرف سوخت را بر روی وب‌سایت این سه شرکت قرار خواهد داد تا مشتریان بتوانند بر اساس شرایط رانندگی از پیش‌بینی و مدیریت مصرف سوخت خودروشان آگاهی داشته باشند.

گیلس لبورن معاون اجرایی بخش تحقیق و توسعه‌ی شرکت PSA می‌گوید: این شرکت، در راستای تعهدی که در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ برای شفاف‌سازی این موضوع داده است، داده‌های مصرف سوخت را برای ۳۰ مدل از خودروهای پژو و سیتروئن و دی‌اس منتشر کرده است. به‌منظور فراهم آوردن اطلاعات بیشتر برای مشتریان، این گروه قصد دارد تا آخر سال جاری، این مشخصات مصرف سوخت را برای ۲۰ مدل دیگر نیز اعلام ‌کند تا مشتریان با اطلاع از مصرف سوخت خودروی خود به کاهش تولید گاز دی‌اکسید کربن و کاهش هزینه‌ها‌ی سوخت کمک کنند.

وی افزود: در سال ۲۰۱۷ گروه PSA قدم از این فراتر نهاده و به گسترش آزمون‌های خود برای اندازه‌گیری ترکیبات آلاینده‌‌های خطرناک دیگر از جمله اکسید نیتروژن NOx خواهد پرداخت.

در ادامه می‌توانید جدولی از مصرف سوخت این خودروها را مشاهده کنید.

1
2
3
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات