فرناندو آلونسو: آکورا NSX حسی مشابه خودروهای فرمول یک دارد

فرناندو آلونسو راننده‌ی مطرح تیم فرمول یک مک‌لارن پس از آزمایش سوپراسپرت آکورا NSX، تجربه‌ی رانندگی با این خودرو را به خصوص در بخش ترمز‌گیری مشابه خودرو‌های فرمول یک عنوان کرد. با زومیت همراه باشید.

فرنانو آلونسو راننده‌ی تیم فرمول یک مک‌لارن به خوبی با پیشرانه‌های قدرتمند هوندا آشنا است. حال این راننده‌ی مطرح پشت فرمان سریع‌ترین خودروی شهری مجهز به پیشرانه‌ی هوندا قرار گرفته است. آلونسو در پیستی در کشور پرتغال به همراه یکی از خبرنگاران نشریه‌های خودرویی این کشور به آزمایش آکورا NSX 2017 پرداخته است. 

پیست استوریل پرتغال برای اولین بار میزبان گرندپری اروپا بود و آیرتون سنا که به هوندا کمک زیادی در توسعه‌ی نسل اول NSX کرده است، در همین پیست اولین قهرمانی خود در مسابقات فرمول یک را جشن گرفت. آلونسو پس از تست آخرین نسل NSX در خصوص این خودرو گفت:

آکورا NSX لذت رانندگی زیادی را نسبت به مسابقات فرمول یک به ارمغان می‌آورد زیرا دیگر نیازی به دقت به کوچکترین جزئیات هنگام رانندگی ندارید. این موضوع مانند تفاوت نقاشی هنری و نقاشی مهندسی است.

اما آلونسو هنگام آزمایش NSX 2017 تحت تاثیر توانایی‌های فرمان‌پذیری و به خصوص سیستم ترمز این خودرو قرار گرفت. وی در این خصوص گفت:

در خصوص تجربه‌ی رانندگی موضوعی که باعث شگفتی من شد، سیستم ترمز خودرو بود. حس ترمزگیری در این خودرو فاصله‌ی زیادی با خودروهای فرمول یک ندارد.

آکورا NSX مدل ۲۰۱۷ در حال حاضر با قیمت پایه‌ی ۱۵۷٬۸۰۰ دلار به فروش می‌رسد. این خودرو به سیستم قوای محرکه‌ی هیبریدی پیشرفته‌‌ای متشکل از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربوشارژ شده در کنار سه موتور الکتریکی مجهز شده است. جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته‌ی دوکلاچه نیز وظیفه‌ی انتقال قدرت در این خودرو را به عهده دارد.

حداکثر توان آکورا NSX ۵۷۲ اسب بخار در کنار ۴۷۶ پوند فوت گشتاور است. به گفته‌ی مسئولین این شرکت، این سوپراسپرت توانمند توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در مدت زمان ۳ ثانیه دارد و در نهایت نیز به حداکثر سرعت ۳۰۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در ادامه می‌توانید کلیپ تست آکورا NSX‌ را توسط فرناندو آلونسو راننده‌ی اول و استفل وندورن راننده‌ی رزرو تیم فرمول یک مک‌لارن تماشا کنید.

لینک دانلود

لینک دانلود

نظر شما در رابطه با سوپراسپرت زیبای آکورا NSX چیست؟

منبع motorauthority

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید