اولین تصویر جونو از مشتری مخابره شد

چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از گذشت چند روز از زمانی که فضاپیمای جونو در مدار مشتری قرار گرفت، حال اولین تصویر ثبت شده توسط این فضاپیما به زمین رسیده است. جونو زمانی که در فاصله‌ی ۴.۵ میلیارد کیلومتری مشتری بوده، این تصویر ترکیبی را ثبت کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فضاپیمای جونوی ناسا هم اکنون پس از قرار گرفتن در مدار مشتری به دور این سیاره می‌گردد. این فضاپیما که از وجود JunoCam به عنوان یک دوربین آنبورد بهره می‌برد و با استفاده از این دوربین اولین تصویر از مشتری نیز ثبت و به زمین مخابره شده است. اولین تصویر ثبت شده توسط فضاپیمای جونو بصورت ترکیبی عکسبرداری شده و در زمان ثبت آن جونو در فاصله‌ی ۴.۵ میلیارد کیلومتری از مشتری قرار داشته است. در تصویر مورد نظر می‌توان قمرهای مشتری را نیز مشاهده کرد. مشتری سه قمر اصلی دارد که شامل LO، Europa و Ganymede است.

اسکات بولتون از انستیتو تحقیقاتی Southwest در مورد این تصویر چنین اظهار نظر کرده است:

تصویر ثبت شده توسط JunoCam نشان از این دارد که این فضاپیما از مرحله‌ی اول چالش برانگیز که در اثر جاذبه‌ی بالای مشتری ایجاد شده، عبور کرده و آماده‌ی نزدیک شدن و قرار گرفتن در مدار مشتری است.

البته برای دریافت تصاویر با رزولوشن بالا باید صبر کرد، چراکه براساس اطلاعات ارائه شده، تصویربرداری با رزولوشن بیشتر در ۲۷ آگوست یا ۶ شهریور ماه انجام خواهد پذیرفت. جونو به مراتب به مشتری نزدیک‌تر شده و نهایتا به فاصله‌ی ۴۲۰۰ کیلومتری سطح این سیاره رسیده و تصاویری بسیار واضح و روشن از این سیاره ثبت خواهد کرد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که JunoCam همچنان در طول سفر این سیاره حول مشتری تصاویری را به ثبت رسانده و به زمین مخابره خواهد کرد، اما برای دریافت تصاویر با رزولوشن بالا باید در انتظار باشیم.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات