فراری دیگر رقیب اصلی مرسدس بنز در فرمول یک نیست

چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برنی اکلستون مدیر اجرایی فرمول یک پس از گرندپری بریتانیا اعلام کرد که دیگر فراری رقیب اصلی مرسدس بنز در این رقابت‌ها نیست و ردبول با عملکرد بهتر خود، به اصلی‌ترین گزینه‌ برای به چالش کشیدن خودرو‌های مرسدس بنز تبدیل شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مدیر اجرایی فرمول یک، برنی اکلستون پس از روز بد فراری در گرندپری بریتانیا، به ستایش از ردبول پرداخت. به گفته‌ی وی ردبول با عملکرد بهتر خود نسبت به فراری، این تیم مطرح ایتالیایی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر به رقیب اصلی مرسدس بنز تبدیل شده است. 

گیربکس جدید‌ترین پاشنه‌ی آشیل خودروهای فراری است که در دور‌های زمان‌گیری گرندپری بریتانیا منجر به قرارگیری فتل در جایگاه یازدهم شد. این موضوع تاثیر زیادی در عملکرد ناموفق فراری در رویداد اخیر فرمول یک داشت. زمانی که از فتل در خصوص مشکلات به وجود آمده سوال شد پاسخ داد:

من فکر نمی‌کنم مشکل بزرگ و پایه‌ای در خودروهای فراری وجود داشته باشد. زیرا عموما خودرو‌ها در دور‌های پایانی دچار مشکل می‌شوند. ما باید به سرعت علت مشکل موجود را بیابیم و آن را حل کنیم.

در گرندپری بریتانیا خودروهای فراری فاصله‌ی زیادی با پیشتازان این رقابت داشتند. زمانی که خبرنگاران در این خصوص از فتل پرسیدند وی در پاسخ گفت:

سوال خوبی است و متاسفانه من جوابش را نمی‌دانم. در هر سه سکتور (بخش) مسابقه، مرسدس از ما سریع‌تر بود. خودرو‌های این تیم در پیچ‌ و قسمت‌های مستقیم از ما سریع‌تر هستند. ما در این گرند‌پری از برخی قطعات جدید بهره می‌بردیم. فراری در مسیر صحیحی قرار دارد؛ اما متاسفانه اقدامات ما به اندازه‌ی کافی مناسب نیستند.
فراری مرسدس بنز فرمول یک

برنی اکلستون مدیر اجرایی مسابقات فرمول یک در گفتگو با روزنامه‌ی Bild am Sonntag گفت:

در حال حاضر من رقیب اصلی مرسدس بنز را ردبول می‌دانم. پیش‌بینی می‌کنم که در سال ۲۰۱۷ این تیم قدرتمند‌ترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد.

زمانی که از اکلستون در خصوص مشکلات فراری سوال شد، در پاسخ گفت:

سرجیو مارکیونه مدیرعامل جدید فراری عملکرد بسیار خوبی دارد. اما او مشغله‌های زیاد دیگری نیز دارد. اگر بخواهید مجدد فراری را به روز‌های اوج خود بازگردانید باید ۲۴ ساعت و هفت روز هفته زمان به این موضوع اختصاص دهید. آریوابنه مدیر تیم فراری تمام توان خود را به کار گرفته است، اما مشکل فراری از جای دیگری است.

فراری برای سال ۲۰۱۷ نیز قرارداد کیمی رایکونن را تمدید کرده است تا یکی از اولین تیم‌ها باشد که ترکیب خود را برای سال آینده قطعی کرده است. بدین ترتیب این تیم از اکنون تمامی تمرکز خود در بهبود خودرو و پیشرفت آن خواهد گذاشت. با این حال باید منتظر ماند و دید آیا بالاخره تیمی می‌تواند به سلطنت مرسدس بنز در رقابت‌های فرمول یک پایان بدهد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا بازگشت فراری را به روز‌های اوج در این فصل یا فصل آینده پیش‌بینی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات