سوئیفت برای مقابله با حملات از دو موسسه امنیتی BAE Systems و Fox-IT Security کمک می گیرد

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در ماه‌های اخیر شاهد هک شدن و سرقت چندباره‌ی مبالغی کلان از بانک‌هایی بوده‌ایم که عضو سیستم سوئیفت هستند. حال این سیستم دو موسسه‌ی BAE Systems و Fox-IT Security را به استخدام درآورده تا امنیت این سیستم بیش از پیش افزایش پیدا کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سیستم سوئیفت در ماه‌های اخیر بارها از طریق بانک‌های متصل مورد حمله واقع شده و مبالغ کلانی از بانک‌های مختلف متصل به این سیستم نظیر بانک بنگلادش و بانک اکوادور به سرقت رفته است، از این‌رو کمپانی سوئیفت دو موسسه‌ی امنیتی شناخته شده‌ی BAE Systems و Fox-IT Security را به خدمت گرفته تا زیرساخت‌های امنیتی این سیستم بیش از پیش تقویت شود.

همانطور که اشاره کردیم در ماه‌های اخیر هکرها بارها با نفوذ به سیستم بانک‌هایی که به سیستم سوئیفت متصل هستند، مبالغی را به سرقت برده‌اند. برای مثال به نفوذ انجام شده در سیستم بانک مرکزی بنگلادش و اشاره کرد که بنابر اطلاعات ارائه شده هکرها در پی سرقت بیش از یک میلیارد دلار از آن بوده‌اند.

BAE Systems از جمله‌ی موسسات امنیتی است که از نزدیک با سیستم سوئیفت آشنا بوده و ساز و کار این سیستم را می‌شناسد. این موسسه گزارش‌های مستقل متعددی را در مورد نفوذهای انجام شده منتشر کرده که از جمله‌ی مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نفوذ به بانکی در ویتنام اشاره کرد. حتی BAE Sytems شواهدی را دال بر ارتباط این حملات با هک شدن سونی در سال ۲۰۱۴ میلادی پیدا کرده است.

پس از آنکه تعداد حملات انجام شده افزایش پیدا کرده، سوئیفت برنامه‌های امنیتی متعددی را برای مشتریانش در پیش گرفته است تا نشان دهد امنیت سیستم‌های مورد استفاده توسط مشتریانش به اندازه‌ی سیستم سوئیفت برای جلوگیری از نفوذ اهمیت دارد.

همچنین این موسسه در پی حملات صورت گرفته تحقیقاتی را در بانک‌هایی که مبالغی از آن‌ها به سرقت رفته، انجام داده و نتایج به دست آمده را با سایر بانک‌های مشترک در سوئیفت به اشتراک گذاشته تا موارد مورد نظر در تمام بانک‌ها و موسسات مالی در نظر گرفته شود.

سوئیفت همچنین تمام مشتریان خود را ملزم کرده تا در صورت مشاهده‌ی حمله آن را با موسسه‌ی سوئیفت به اشتراک بگذارند. این موضوع حتی در زمانی که حمله‌ی انجام شده موفق نیز نباشد، صادق است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات