۱۹ شرکت دارای موافقت‌نامه اپراتور مجازی کدامند؟

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپراتورهای مجازی تا پایان سال سیم‌کارت‌های خود را برای اهداف تجاری‌ ارائه می‌دهند. هم‌اکنون ۱۹ شرکت موفق به دریافت موافقت‌نامه‌ی دریافت پروانه‌ی اپراتور مجازی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شده‌اند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

رگولاتوری از سال گذشته پروژه‌ی اعطای مجوز اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) را آغاز کرد و در این میان بیش از ۵۰ شرکت یا کنسرسیوم داخلی-خارجی برای دریافت این مجوز اقدام کردند.

اپراتور مجازی موبایل (Mobile Virtual Network Operator) در اصل اجازه راه‌اندازی شبکه جدید موبایل و نصب تجهیزات شبکه تلفن همراه ندارد و باید با عقد قرارداد همکاری از شبکه و تجهیزات اپراتور تلفن همراه (Mobile Network Operator) (یا همان اپراتور اصلی) استفاده کند. بدین ترتیب اپراتور مجازی می‌تواند مشتری، سرویس پشتیبانی، مرکز تماس، بسته‌ها و تعرفه‌ها، برند تجاری و همچنین دفاتر فروش خاص خود را داشته باشد.

تا کنون ۱۹ شرکت یا کنسرسیوم موفق به دریافت موافقت‌نامه‌ی اصول شده‌اند. این شرکت‌ها موظفند تا نهایت ۶ ماه پس از دریافت موافقت‌نامه‌‌ی اصولی خود با یکی از اپراتور‌های اصلی تلفن همراه قرارداد امضاء کرده و آن را برای رگولاتوری ارسال کنند. پس از دریافت این قرارداد، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوییاقدام به صدور پروانه‌ی اپراتور مجازی کرده و آن شرکت یا کنسرسیوم می‌تواند اقدام به عرضه‌ی‌ سیم‌کارت‌های خود کند.

اما تا کنون چه شرکت‌هایی موفق به دریافت موافقت‌نامه‌ی اصولی اپراتور مجازی شده‌اند؟

تا امروز ۱۹ شرکت موفق به دریافت موافت‌نامه‌ی اصولی دریافت پروانه‌ی اپراتور مجازی شده‌اند و باید با اپراتورهای تلفن همراه کشور قرار داد امضا کنند.

این ۱۹ شرکت عبارتند از:

۱- داده گستر عصر نوین (های‌وب)

۲- آریا رسانه تدبیر (شاتل)

۳- توسعه فناوری ارتباطات نوین همراه

۴- خدمات انفورماتیک

۵- تجارت الکترونیک پارسیان

۶- پرداخت الکترونیک سامان کیش

۷- پارسان لین (پارس آنلاین)

۸- ارتباطاتی ضحی کیش

۹- نگین تجارت آپامه

۱۰- آرین ماهواره

۱۱- حلما گستر خاورمیانه

۱۲- سیستم‌های مخابرای بیستاک

۱۳- یکتا سرآمد گیتی

۱۴- توسعه مدیریت راهبردی امین

۱۵- پردیس اول کیش

۱۶- پتسا

۱۷- براینتل پارس کیش

۱۸- سرمایه‌گذاران فناوری تک وستا

۱۹- سلامت الکترونیک برکت

اگر می‌خواهید بدانید که با اپراتور مجازی تلفن همراه آشنا شوید و تفاوت آن با اپراتورهای اصلی را بدانید، می‌توانید مقاله‌ی اپراتور مجازی موبایل چیست و با اپراتور تلفن همراه چه تفاوتی می‌کند؟ را مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات