با کاهش فروش مک بوک، ایسوس از نظر عرضه پی سی، اپل را پشت سر گذاشت

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آخرین گزارش IDC نشان از این دارد که فروش‌ مک‌‌های اپل در مقایسه با سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ میلادی کاهش یافته است، بطوری که فروش این محصولات از ۴.۸ میلیون دستگاه به ۴.۴ میلیون دستگاه نزول کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آخرین گزارش منتشر شده توسط IDC مبنی بر میزان فروش رایانه‌ها نشان از این دارد که اپل با کاهش فروش در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن روبرو بوده است، بطوری که فروش این کمپانی از ۴.۸ میلیون دستگاه مک به ۴.۴ میلیون دستگاه مک کاهش پیدا کرده است.

این کاهش باعث شده تا اپل پس از ایسوس نام خود را به عنوان پنجمین تولیدکننده‌ی بزرگ پی‌سی در جهان مطرح کند. اپل با عرضه‌ی ۴.۴ میلیون دستگاه مک در فصل دوم سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۷.۱ درصد از بازار را در اختیار را دارد. اپل بهار سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۷.۴ درصد از بازار را در اختیار داشت.

بسیاری معتقدند که کاهش فروش مک‌های اپل به دلیل نوسان بازار و رقابت شدید کمپانی‌ها است، حال آنکه شمار دیگری از گمانه‌ها حکایت از این دارند که بسیاری از کاربرانی که در نظر دارند تا مک‌های اپل را خریداری کنند، صبر کرده‌اند تا نسل جدید مک‌بوک پرو این کمپانی رونمایی شود.

رده بندی کمپانی های عرضه کننده پی سی

اپل آخرین بروزرسانی مک بوک‌ پروهای خود را بیش از ۴۰۰ روز پیش راهی بازار کرده است. انتظار می‌رود این کمپانی در آینده‌‌ی نزدیک نسل جدید مک‌بوک‌های خود را با بهره‌گیری از تراشه‌های جدید و سریع‌تر اسکای‌لیک در کنار پشتیبانی از تاندربولت ۳ و پورت USB نوع C راهی بازار کند. قوی‌ترین نمونه‌ی مک بوک که راهی بازار خواهد شد از وجود کارت گرافیک سری ۴۰۰ پولاریس AMD بهره خواهد برد.

مینگ چی کو، تحلیل‌گر نام آشنای موسسه‌ی KGI اعلام کرده که اپل دو مک‌بوک پرو باریک‌تر و سبک‌تر با نمایشگر ۱۳ و ۱۵ اینچی را راهی بازار خواهد کرد. این مهم در فصل پاییز سال جاری میلادی روی خواهد داد. انتظار می‌رود نسل جدید مک‌بوک‌های اپل از وجود نوار OLED لمسی بالای کیبورد، سنسور اثر انگشت و لولاهایی که بصورت تزریق فلز بهره ببرند.

مجموع فروش پی سی‌ها در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی به بیش از ۶۲.۴ میلیون دستگاه رسیده است که کاهش ۴.۵ درصدی سالیانه روی آن تاثیر گذاشته است. البته باید به این نکته اشاره کرد که میزان عرضه‌ی پی‌سی‌ها در آمریکای شمالی برای اولین بار در پنج فصل رشد کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات