نکسوس‌ های جدید احتمالا به پردازنده اسنپدراگون 821 مجهز خواهند شد

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به معرفی رسمی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱، احتمال بهره‌گیری دستگاه‌های نکسوسی جدید گوگل از این پردازنده، بیش از پیش قوت گرفته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در شرایط کنونی، چیپ اسنپدراگون ۸۲۰، قوی‌ترین پردازنده‌ی موبایلی شرکت کوالکام است که تا کنون در تلفن‌های هوشمند استفاده شده است، اما بنظر می‌رسد که این شرایط با معرفی اسنپدراگون ۸۲۱، در حال تغییر است. پیش از این نیز شایعه شده بود که کوالکام قصد دارد تا نسخه‌ای بهبود یافته از اسنپدراگون ۸۲۰ را معرفی کند، تا اینکه سرانجام این شرکت روز گذشته از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ رونمایی کرد. همچنین گفته‌ می‌شد که نسل جدید تلفن‌های هوشمند نکسوس نیز که احتمالا توسط اچ تی سی تولید خواهند شد، از چیپ اسنپدراگون ۸۲۱ بهره خواهند برد. البته در آن زمان از هیچ یک از این محصولات بصورت رسمی خبری منتشر نشده بود و شایعات تنها در خصوص یک دستگاه نکسوسی با کد Marlin منتشر می‌شد که ماه گذشته در کرومیوم دیده شده بود.

اما امروز شایعه‌ی جدیدی منتشر شده که بر اساس آن، هر دو دستگاه جدید نکسوسی به احتمال زیاد به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ مجهز خواهند شد، چنانچه این خبر صحت داشته باشد، می‌توان نتیجه گرفت که گوگل امسال رویکرد جدیدی را در خصوص دستگاه‌های نکسوسی در پیش گرفته است، چرا که این شرکت سال گذشته در تلفن نکسوس 6P از پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده کرده بود و به منظور کاهش هزینه‌ی تولید و در نتیجه کاهش قیمت، پردازنده‌ی ضعیف‌تر اسنپدراگون ۸۰۸ را برای تلفن نکسوس 5X در نظر گرفته بود.

چنانچه هر دو دستگاه با جدیدترین چیپ کوالکام عرضه شوند، این موضوع به مفهوم آن خواهد بود که گوگل و اچ تی سی به منظور پایین نگه داشتن قیمت تلفن کوچک‌تر (Sailfish) مجبور به تضعیف بخش دیگری از این تلفن خواهند بود. البته زمان معرفی اسنپدراگون ۸۲۱ نیز در تقویت این احتمال که هر دو تلفن هوشمند جدید گوگل به این پردازنده تجهیز خواهند شد، نقش دارد، چرا که تا کنون تلفنی مجهز به پردازنده‌ی جدید کوالکام معرفی نشده و گفته می‌شود که از نسل جدید نکسوس‌ها تا پایان تابستان رونمایی خواهد شد. می‌دانیم که پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ از نوع ۴ هسته‌ای است و با توجه به لیستی از مشخصات نکسوس‌های جدید که ماه گذشته منتشر شد، پردازنده‌ی این دو تلفن نیز چهار هسته‌ای است. در لیست مشخصات Marlin نیز از کوالکام به عنوان شرکت تولید کننده‌ی پردازنده یاد شده، اما در خصوص Sailfish، اشاره‌ای به این موضوع نشده است. در هر صورت برای اطلاع از صحت و سقم این شایعات، باید تا زمان معرفی رسمی این دو تلفن منتظر باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات