توییتر پشتیبانی از تصاویر گیف را به ۱۵ مگابایت افزایش داد

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
در چند سال اخیر تصاویر گیف محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند توییتر و فیسبوک پشتیبانی از این فرمت را اضافه کردند. حالا توییتر پشتیبانی از گیف‌ها را به حجم ۱۵ مگابایت رسانده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گیف پسوند سه حرفی و مشخص کننده‌ی بافت پرونده‌های گرافیکی ثابت یا متحرک است. این نام کوتاه شده Graphics Interchange Format (قالب مبادله گرافیک) است. این قالب گرافیکی را شرکت کامپیوسرو (Compuserve) معرفی کرد و امروزه به طور گسترده برای تصاویر منتشر شده در وب بکار می‌رود. این فرمت تصویری در سال ۱۹۸۷ توسط استیو ویل‌هایت (Steve Wilhite) ابداع شد و کلمه گیف (GIF) آنقدر پر استفاده شد که در سال ۲۰۱۲ به عنوان کلمه سال انتخاب شد.

با اشتراک گذاری بیشتر تصاویر گیف، توییتر دوست دارد تا امکان اشتراک گذاری گیف‌ها را به حجم بیشتری برابر با ۱۵ مگابایت برساند.

هم‌اکنون بسیاری از وب‌سایت‌های معروف تنها تصاویر گیف را با محدودیت ۵ مگابایت برای هر گیف پشتیبانی می‌کنند. شاید قدم بعدی برای استفاده از گیف‌ها رزولوشن و کیفیت بهتر باشد.

البته در حال حاضر تنها نسخه وب توییتر از حجم ۱۵ مگابایتی برای گیف‌ها پشتیبانی می‌کند و هنوز محدودیت نسخه موبایل همان ۵ مگابایت باقی مانده است. در آینده به احتمال زیاد این محدودیت از نسخه موبایل نیز رفع خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات