آکورا NSX GT3 با بدنه تمام کربنی معرفی شد

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آکورا از نسخه‌ی مسابقه‌ای سوپراسپرت NSX که برای مسابقات GT3 طراحی شده است، رونمایی کرد. این خودرو از بدنه‌ی تمام کربنی بهره می‌برد. برای اشنایی بیشتر با این خودرو، در ادامه همراه زومیت باشید.
تبلیغات

آکورا مدت‌ها است که در حال توسعه‌ی سوپر اسپرت NSX است؛ در ابتدا تصاویری از این خودرو منتشر شد، سپس نسخه‌ی مفهومی را به نمایش گذاشتند و پس کلی انتظار، سرانجام نسخه‌ی کامل و نهایی این خودرو رونمایی شد.

آکورا NSX

اما نسخه‌ی مسابقه ای NSX کاملا متفاوت است. امروز هوندا از نسخه‌ی ویژه‌ی مسابقات FIA GT3 رونمایی کرده است؛ این خودروی باشکوه دارای بدنه ای تماما ساخته شده از فیبر کربن است.

آکورا NSX

آکورا NSX GT3 اما تغییراتی فراتر از حذف رنگ از روی بدنه‌ی فیبر کربنی را به خود دیده است. این خودروی مسابقه‌ای فاقد سیستم هیبریدی است که این بدان معناست که نیروی مورد نیاز این خودرو تنها از طریق پیشرانه‌ی شش سیلندر V شکل تویین توربو با حجم ۳.۵ لیتر تامین خواهد شد. نیروی پیشرانه نیز تنها به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. تغییراتی که در بدنه‌ی این خودرو اعمال شده‌اند شامل استفاده از بال عقب بزرگ، دیفیوزر زیر خودرو و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر برای پیشرانه هستند.

آکورا NSX

در حالی که این خودروی مسابقه ای فاقد سیستم حرکتی هیبریدی است اما NSX GT3 از بلوک موتور، سرسیلندر، مجموعه سوپاپ، میل لنگ، پیستون و سیستم کارتل خشک مشابه با نمونه‌ی استاندارد خیابانی استفاده می‌کند. قدرت تولیدی توسط پیشرانه نیز به جای آن که همانند نسخه‌ی خیابانی از طریق جعبه دنده‌ی ۹ سرعته‌ی خودکار به چرخ‌ها انتقال پیدا کند، از طریق یک جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی سکوئنشال به چرخ‌ها انتقال می‌یابد.

آکورا NSX

آکورا NSX GT3 در کنار نسخه‌ی خیابانی خود در اوهایو آمریکا ساخته خواهد شد و مهندسین هوندای ژاپن و هوندای آمریکای شمالی در ساخت این خودرو با یکدیگر همکاری دارند. مراحل نهایی ساخت نسخه ی GT3 توسط بخش موتوراسپرت هوندا در سانتا کلاریتای ایالت کالفرنیا تکمیل می‌شود.

آکورا NSX
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات