چت بات ها از جستجوی گوگل سریع تر نیستند

یک‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
چت‌بات‌ها به تازگی به یکی از مقوله‌های جذاب تکنولوژی مبدل شده‌اند. بسیاری از شرکت‌ها در حال اضافه کردن بات‌ها به اپلیکیشن‌های پیام‌رسان هستند. اما به نظر نمی‌رسد چت‌بات‌ها از موتورهای جستجو عملکرد سریع‌تری داشته باشند. در ادامه با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

توسعه‌دهندگان چت‌بات‌ها با یکسری از مشکلات مواجه هستند. با توجه به محبوبیت برخی از بات‌های موجود و تعداد بات‌هایی که از قبل در پیام‌رسان فیسبوک ارائه شده‌اند، سوال این است که آیا این بات‌ها می‌توانند به طور مستقیم با گوگل رقابت کنند؟ دو مشکل اساسی در این بخش وجود دارد. اولین مشکل این است که گوگل اپلیکیشن‌های پیام‌رسان خود را با چت‌بات‌های خاص خود می‌سازد. این غول جستجوگر از مدتی قبل همچنین در حال توسعه هوش مصنوعی است تا از آن در زندگی روزمره مردم، رانندگی و کاربران گوشی‌های‌هوشمند بهره ببرد و بنابراین حرکتی که گوگل کرده، منطقی به نظر می‌رسد. مشکل دیگر اینکه گوگل بر این باور است که جستجو باید ساده باشد. کاربران امروزی اینترنت به اندازه کافی در این مورد آگاهی دارند تا به عنوان مثال بتوانند فیلم مورد علاقه خود را جستجو کرده یا قیمت سوخت‌های فسیلی مد نظرشان را بدون تلاش زیادی از نتایج جستجو بدست آورند.

یکی از مختصصان در زمینه‌ی طراحی رابط‌کاربری به‌نام Ariel Verber در پستی که اخیرا در Medium منتشر کرده، در مورد مبحث فوق توضیحاتی ارائه داده است. مثال‌هایی که این طراح ارائه کرده ارزش خواندن دارند، بخصوص اینکه وی از اسکرین‌شات‌های مقایسه‌ای کنار هم استفاده کرده تا نشان دهد هنگامی که شما از یک بات استفاده می‌کنید نسبت به هنگامی که از جستجوگرهای آنلاین بهره می‌گیرید، چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. آیا می‌توانید با تایپ کردن عبارات برای یک چت‌بات، پیش‌بینی وضعیت آب و هوا را بدست آوردید؟ بله. آیا می‌توانید با تایپ عبارت آب و هوا در گوگل باز هم به دنبال پیش‌بینی وضعیت آب و هوا باشید؟ بله. اما نکته اینجاست که تفاوت این دو تکنولوژی در رابط کاربری آن‌ها است.

نظر شما در این مورد چیست؟ برای رفع نیازهای آنلاین خود ترجیح می‌دهید از موتورهای جستجو استفاده کنید یا بات‌ها؟ دیدگاه‌ خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات