توییتر توانایی مشاهده رمزعبور‌های Vine را انکار می‌کند

یک‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعات زیادی پیرامون دسترسی توییتر به رمزعبور‌های Vine منتشر شده است. چندوقت پیش حساب جک دورسی، مدیر عامل توییتر هک شد و هکر آن توانست علاوه بر توییتر به حساب دراپ‌باکس وی نیز دست پیدا کند. بر این اساس شواهدی پیدا شد که توییتر می‌تواند رمزعبور حساب Vine شما را هم ببیند.
تبلیغات

توییتر امروز موضوع مشاهده رمزعبور حساب‌های Vine را انکار کرده است. سخنگوی این شرکت به وب‌سایت VentureBeat گفته که تصویر اسکرین شاتی که توسط این هکر منتشر شده برای حساب وب‌سایت سرپرست Vine صحت ندارد:

سرپرستی حساب Vine به آی‌پی‌های توییتر محدود شده و HTTPs است و هیچگاه رمزعبور را در هیچ شکلی نمایش نخواهد داد. ما به صورت امن رمزعبور‌ها را ذخیره می‌کنیم.

امروز در پست وبلاگی، OurMine، هکر حساب جک دورسی گفته که حساب دراپ‌باکس دورسی شامل «همه فایل‌های Vine از جمله تصویری از کنترل پنل Vine بوده است.» اما مشکل اینجاست که هکر حساب دورسی تصویر اسکرین شاتی منتشر کرده بود که در آن مشخص شده است.

vine

در اظهار نظری جداگانه یکی دیگر از اعضای OurMine گفته که اینها فایل‌های Vine بوده‌اند که به صورت مستقیم در حساب دراپ‌باکس دورسی ذخیره شده‌اند که تصویر اسکرین شاتی از کنترل پنل را هم نشان می‌دهد. اما حالا سوال مهم‌تر این است که چرا دورسی باید اطلاعات مربوط به توییتر یا حتی Vine را درون دراپ‌باکس ذخیره کند؟

در طول‌ هفته‌های گذشته هکر شبکه‌های اجتماعی جدیدی که با نام OurMine می‌شناسیم سعی داشته تا به اطلاعات اشخاص مهمی در شبکه‌هایی مانند Foursquare، Quora، توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی دست پیدا کند و پس از آن پیامی مبنی بر آزمایش سطح امنیتی آن حساب‌ها منتشر کند. تاکنون اشخاص مختلفی هدف این هکر قرار گرفته‌اند که برای مثال می‌توان دنیل ای‌کی موسس اسپاتیفای، ورنر وگلز سرپرست بخش فناوری آمازون و چنینگ تاتیوم هنرمند سینما را نام برد.

با اینکه هدف این هکر بیشتر افراد مشهور و مدیرعامل شرکت‌های مختلف فناوری است اما فکر نکنید که امنیت شما تضمین شده است، پس تا می‌توانید از رمزعبور‌های قدرتمند یا حتی تاییدیه‌های دو مرحله‌ای استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات