برنامه‌ی لامبورگینی برای عرضه محصولی بین هوراکان و اونتادور

دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
میورا به عقیده‌ی برخی کارشناسان احتمالا بهترین و زیباترین محصول لامبورگینی در تمام دوران‌ها بوده است. به تازگی شایعاتی منتشر شده، مبنی بر اینکه لامبورگینی در حال کار روی ساخت طرح مفهومی با نام و استایلی گذشته‌نگرانه به سوی خودروی میورا به مناسبت پنجاهمین سالگرد پیدایش آن خودروی افسانه‌ای است.
تبلیغات

آیا در جهان امروز برای یک سوپراسپرت ایتالیایی دیگر جایی وجود دارد؟ پاسخ قطعا مثبت خواهد بود. با توجه به آخرین خبرها، این دقیقا همان چیزی است که این روزها در کمپانی لامبورگینی در حال جریان است. نکته‌ی مهم این است که احتمالا محصول آینده بتواند نام مشهور میورا را زنده کند.

در حال حاضر شاید به طور معمول بهتر باشد که به چنین شایعاتی اهمیت زیادی ندهیم. اما با نظر داشتن همه‌ی اینها، باید بگوییم که کارکنان لامبورگینی در سنت‌آگاتا مشغول کار هستند و قصد دارند تا فرایند ساخت کراس اوور جدید اوروس را به اتمام برسانند. از سویی کارفرمایان کمپانی در اینگل اشتاد و وولفسبورگ در حال حاضر موارد دیگری برای نگرانی پیش روی خود دارند؛ موردی بسیار مهم‌تر از هزینه‌ی پولی هنگفت برای یک خودروی سوپراسپرت دیگر. باید در نظر داشت که این گزارش خاص از سوی جورج کاچر (Georg Kacher) ارایه شده است. وی خبرنگار اروپایی است که برای نشریاتی از جمله اتوبیلد آلمان، کار بریتانیا، و مجله‌ی اتومبیل امریکا گزارش تهیه می‌کند و با این اوصاف کاچر مسلما منبع بسیار موثق‌تری نسبت به سایرین به شمار می‌رود.

 بر پایه‌ی گزارش کاچر، پروژه‌ی پیشنهاد شده‌ی لامبورگینی، می‌تواند در بر دارنده‌ی یک انتقال قدرت هیبریدی همانند آنچه که در طرح مفهومی استرویین (Asterion) ارایه شده و همچنین دارای یک ستاپ ۲+۲ از همان نوعی که لامبورگینی یک بار در جاراما و اسپادا به کار گرفته بود، باشد. احتمال می‌رود که خودروی مورد نظر بتواند بر روی پلت فرمی همانند پورشه پانامرای جدید (new Porsche Panamera) و به تبع آن دارای پیشرانه‌ در جلو و یا اینکه بر روی یک پلت فرم موتور در وسط شبیه به هوراکان و اونتادور ساخته شود.

 این مدل شاید هم بتواند در جایگاهی میان دو خودروی یاد شده‌ی فوق قرار داشته باشد، که در این صورت ماهیت آن اندکی مبهم و نامشخص می‌شود. قیمت اونادور تقریبا ۴۰۰ هزار دلار است و در حدود دو برابر قیمت یک هوراکان ۲۰۰ هزار دلاری است. اما عملکرد این دو خودرو بسیار نزدیک به هم است. ایجاد یک تفاوت در بدنه‌ به هر حال می‌تواند باعث شود تا فرورفتگی بدنه در مدل جدید وجود نداشته باشد.

در بخشی از توضیحات نشریه‌ی اتومبیل ما با مورد خاصی روبرو میشویم. بر پایه‌ی گزارش این نشریه‌، گفته شده است که پروژه‌ی جدید شاید زنده‌کننده‌ی خودروی معروف و قدیمی کمپانی لامبورگینی باشد و این ایده را هم در نام و هم در استایل خودروی جدید بتواند عملی کند. با همه‌ی این تفاسیر شاید بد نباشد اشاره کنیم که مدل افسانه‌ای میورا در حال حاضر پنجامین سال پیدایش خود را می‌گذراند و یک دهه پیش نیز به مناسبت تولد ۴۰ سالگی این مدل، آن را در قالب یک طرح مفهومی با نگاهی به گذشته‌ی لامبورگینی میورا احیا کردند.

اما لامبورگینی در طی ده سال اخیر همواره روی این موضوع تاکید داشته است که به هیچ عنوان به دنبال ساخت و تولید طرح مفهومی گذشته‌نگرانه‌ی یاد شده نیستند. از سویی باید در نظر داشته باشیم که کمپانی لامبورگینی هیچ گاه به سراغ احیای یک نام قدیمی نرفته است و همیشه برای ادامه‌ی روندش از اسامی جدید استفاده کرده است. البته هیچ کدام از موارد فوق باعث نمی‌شود که لامبورگینی هم اکنون نیز نخواهد به ساخت آن طرح مفهومی فکر کند. اما مسلما اگر ببینیم که بخشی از شایعات پیرامون بازگشت به میورا به حقیقت پیوسته، بسیار شگفت‌زده خواهیم شد. در حال حاضر تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که صبر کنیم و امیدوار باشیم تا این ایده در محصول آینده‌ی لامبورگینی عملی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات