مرسدس بنز برای کنترل دمای تایر از اسپری آب استفاده می کند

جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دمای تایرهای خودرو اغلب اهمیتی برای رانندگان ندارد. اما لاستیک اگر بسیار سرد یا پوشیده از برف شود، حتی در نمونه‌های زمستانی و مخصوص هوای سرد، منقبض می‌شود. حال مرسدس بنز در صدد ارایه راه حلی برای کنترل دمای تایر‌ است. برای آشنایی با پتنت جدید بنز، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به تازگی در انگلستان شرکت مادر مرسدس بنز، دایملر سیستمی را ثبت اختراع کرده که می‌تواند مایعی را روی تایرها اسپری کند. تصویر این سیستم سه نازل اسپری را نشان می‌دهد که مایع را از سه زاویه‌ی متفاوت روی تایر خودرو اسپری می‌کنند. گمان می‌رود که دایملر از این سیستم حداقل در ابتدا، برای یخ زدایی تایرها استفاده کند. برای خنک کردن تایرهایی که بیش از حد گرم شده‌اند نیاز به تصاویر دوربین‌های حرارتی است؛ دایملر با تمام محدودیت‌های موجود در اندیشه‌ی ارایه راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات موجود است.

اختراع مرسدس بنز

در این طرح، آبی که از شیشه پشت ماشین بیرون می‌ریزد توسط سیستم کنترل جمع‌آوری می‌شود و در مخزن مخصوصی قرار می‌گیرد. این حالت باعث کاهش مصرف آب نیز می‌شود و از پر کردن مکرر مخزن جلوگیری می‌کند. آب جمع‌آوری شده حتما باید آب باران، آبی که با آن ماشین شسته شده یا آب ذوب شده‌ی برف باشد که مبدل حرارتی مانع از یخ زدن این آب در زمستان می‌شود. در این طرح هیچ اشاره‌ای به ماده‌ی ضد یخ بخصوصی نشده است. اگر‌چه در تلاش‌های قبلی که برای حل مسئله‌ی یخ‌زدایی تایرها انجام شده بود اتیلن گلیکل یکی از گزینه‌ها بوده است.

اینکه چگونه و چه زمانی این نوع از سیستم‌ها در خودروها به کار می‌رود، هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. اما همین که بدانیم مرسدس بنز در تلاش برای حل این دسته از مشکلات و ارایه‌ی سیستم‌های نوین است، خود نوید تجاری شدن سیستم‌ مذکور را در آینده‌ی نزدیک می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات