ولوو: از سال‌ ها پیش به خودروهای دیزلی فولکس‌ واگن مشکوک بودیم

جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مسئولین ولوو تایید کردند که این شرکت از هفت سال پیش به کارایی محصولات دیزلی فولکس‌واگن مشکوک شده بودند، اگر‌چه مدرکی برای ارائه به عموم مردم وجود نداشت. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کنت فالک، از کارکنان باتجربه‌ی وولو گفته است که این برند سوئدی مطمئن نبوده که فولکس‌واگن چطور توانسته از موانع مربوط به حفاظت محیط زیست آمریکا عبور کند و پیشرانه‌های دیزلی خود را در آمریکا به فروش برساند؛ در صورتی که توسعه دهندگان این شرکت موفق به انجام این امر نشدند.

ولوو در آن زمان بر این باور بود که حتما ابداعی در سیستم اختصاصی فولکس‌واگن دلیل این موفقیت بوده، اما حالا می‌دانیم که این گروه آلمانی از وسیله‌ای برای گمراه کردن تست‌های محصولات خود استفاده می‌کرده است. عواقب این رسوایی برای فولکس‌واگن میلیاردها یورو هزینه و اخراج بسیاری از مدیران مهم خود بود.

کنت فالک در پاسخ به گروهی از رسانه‌های استرالیایی اینگونه گفت:

ما چه تعدادی خودروی دیزلی در آمریکا به فروش رسانده‌ایم؟ هیچ. ما نمی‌توانیم با حفاظت محیط زیست آمریکا (EPR) روبه‌رو شویم. هیچ کس نمی‌تواند. ما تامین کننده‌های یکسانی با فولکس‌واگن داریم: ما بوش و دنسو را داریم و بدین ترتیب با شرکت‌های مشترک همکاری می‌کنیم. پس می‌دانیم که چنین تکنولوژی وجود ندارد.
ولوو S90

زمانی که مطرح شد ممکن است در صنعت خودرو رازی علیه فولکس‌واگن وجود داشته باشد، فالک گفت "بله، حتما باید چنین چیزی باشد."

و در ادامه می‌گوید:

ما با همکاران و متخصصین خود در جلسه‌ای همه چیز را دوباره بررسی کردیم و باور نمی‌کردیم که کسی بتواند چنین کاری انجام دهد.

در ادامه‌ی گفت‌وگو فالک این مطلب را می‌افزاید که سری جدید پیشرانه‌های چهار سیلندر بنزینی ولوو از مدل‌های XC90 ، C90 و V90 احتمالا آخرین نمونه‌های احتراق داخلی هستند و از سال ۲۰۲۵ تمامی پیشرانه‌ها، هیبریدی قابل شارژ یا کاملا الکتریکی هستند.

وی در نهایت می‌گوید: "اگر ما تمایل به حفظ محیط زیست خود داریم، موتورهای احتراق داخلی نمی‌توانند در آینده نقشی داشته باشند."

طبق گفته‌های کنت فالک شرکت ولوو قصد دارد در ۱۰ سال آینده یک میلیون دستگاه از خودروهای هیبریدی قابل شارژ خود مانند T8 را به فروش برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات