اسپاتیفای: اپل تایید اپلیکیشن ما را به دلیل رقابت با اپل موزیک به تاخیر می‌اندازد

جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
چطور با بزرگ‌ترین سرویس استریم موسیقی دنیا رقابت کنیم؟ به نظر می‌رسد یکی از راه‌ها، تایید نکردن نسخه‌ی جدید اپلیکیشن آن‌‌ها باشد. اسپاتی‌فای می‌گوید که اپل تایید اپلیکیشن این شرکت را به تاخیر می‌اندازد و به همین دلیل از اپل شکایت کرده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

اپل با معرفی سرویس اپل موزیک (Apple Music) رسما وارد رقابت با اسپاتی‌فای و دیگر سرویس‌های استریم موسیقی شد. رقابت با اسپاتی‌فای که محبوبیت بسیار بالایی بین کاربران و همچنین تولیدکنندگان موسیقی دارد، حتی برای شرکتِ بسیار بزرگی همچون اپل نیز آسان نیست. حال اسپاتی‌فای نامه‌ی قانونی را به اپل ارسال کرده است و در آن نوشته که اپل از بروز رسانی اپلیکیشن Spotify اجتناب کرده و این موضوع باعث رنجش کاربران این سرویس شده است. در این نامه اسپاتی‌فای توضیح داده است که نسخه‌ی جدید اپلیکیشن تحت iOS این شرکت مورد تایید اپل قرار نگرفته چرا که از روش پرداخت این شرکت برای کسب حق اشتراک کاربران استفاده نکرده است. اپل ماه گذشته و در WWDC روش جدیدی برای حق اشتراک اپلیکیشن‌ها در iTunes معرفی کرده بود.

همچون دیگر اپلیکیشن‌ها، اسپاتی‌فای کاربران خود را مجبور کرد تا ماهیانه ۳ دلار بیشتر هزینه پرداخت کنند تا مبلغ به اپ‌استور اپل واریز شود. اسپاتی‌فای اخیرا طرح تشویقی را اجرا کرد که به موجب آن مشتریان جدید به ازاء پرداخت یک دلار می‌توانستند سه ماه از سرویس این شرکت به صورت مجانی استفاده کنند به شرط اینکه از طریق وب‌سایتِ اسپاتی‌فای ثبت نام را انجام دهند. می‌توانید حدس بزنید که این طرح برای اپل اصلا خوشایند نبود و حتی گزارش شد که اپل، اسپاتی‌فای را تهدید کرده که اگر این طرح را برای کاربران آیفون لغو نکند، اپلیکیشن اسپاتی‌فای را از فروشگاه‌اش حذف خواهد کرد. اسپاتی‌فای از درخواست اپل پیروی کرد و طرح را متوقف کرد اما از ساختار جدید پرداخت آی‌تونز استفاده نکرد و نتیجه‌ی آن تایید نشدن نسخه‌ی جدید اپلیکیشن این شرکت شد.

کاربران اسپاتی‌فای همچنان می‌توانند از طریق وب‌سایت این شرکت اکانت خود را شارژ کنند تا مبلغ بیشتری را پرداخت نکنند، اما هزینه‌ی بیشتری که برای شارژ اکانت از طریق آی‌توز به کاربران تحمیل می‌شود به عنوان یک نقطه‌ی ضعف برای این سرویس در مقابل اپل موزیک محسوب می‌شود. اسپاتی‌فای تقریبا دو برابر سرویس اپل موزیک، کاربران خود را شارژ می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات