بلک بری در حال کار روی سه گوشی اندرویدی نئون، آرگون و جیوه است

جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
کمپانی کانادایی بلک‌بری که اوضاع نابسامانی داشت، گوشی پریو را با سیستم عامل اندروید ارائه کرده و امیدوار بود که بتواند با این اقدام، تا حدودی به اوضاع بد مالی خود سر و سامان ببخشد، اما این گونه نشد. این کمپانی قصد دارد به زودی سه گوشی اندرویدی جدید دیگر با نام‌های رمز جیوه، نئون و آرگون معرفی کند.
تبلیغات

علی‌رغم گزارش‌هایی که خبر از فروش بسیار کم نخستین گوشی اندرویدی بلک‌بری می‌دادند، این کمپانی تصمیم گرفته است که امسال سه گوشی اندرویدی دیگر را هم به بازار عرضه کند. مطابق گزارشی که از سوی یک منبع موثق ارائه شده، این کمپانی قصد دارد در مدت زمان باقی مانده تا پایان سال، تقریبا هر ۳ ماه یک گوشی اندرویدی به بازار عرضه کند. این گوشی‌ها در حال حاضر با کدهای جیوه، نئون و آرگون شناسایی می‌شوند و در رنج‌های قیمتی مختلف با سخت‌افزارهای متفاوت عرضه خواهند شد.

Blackberry

نئون

اگر بخواهیم این سه گوشی را از نظر زمان رونمایی مرتب کنیم، نئون نخستین آن‌ها خواهد بود. این گوشی میان‌رده دارای صفحه‌نمایشی ۵.۲ اینچی فول اچ‌دی و بدون دکمه‌های سخت‌افزاری خواهد بود. این دستگاه دارای یک فریم آلومینیومی بوده و جنس قاب پشتی آن از پلاستیک نرم است. این منبع همچنین اعلام کرده است که نئون از یک تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۱۷ بهره می‌برد و از فناوری فناوری QuickCharge 2.0 بهره می‌برد.

این اسمارت‌فون میان‌رده از ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. ظرفیت باتری آن ۲۶۱۰ میلی آمپر ساعت است که مقدار مناسبی به شمار می‌رود. مطابق استاندارد بسیاری از گوشی‌های میان رده، شاهد حضور یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت این گوشی هستیم، اما دوربین سلفی آن اندکی از سایر گوشی‌های میان‌رده بهتر بوده و یک نمونه ی ۸ مگاپیکسلی است.

هدف بلک‌بری از ارائه‌ی این گوشی، تصرف بازار کاربران تجاری و خانگی است، اما هنوز نمی‌دانیم که این اسمارت‌فون چه ویژگی خاصی دارد که چنین تاکیدی در مورد آن وجود دارد. این گوشی در ماه‌های جولای یا‌ آگوست روانه ی بازار خواهد شد و بدون شک دارای قیمتی رقابتی خواهد بود. دریافت این گوشی تحت قرارداد با اپراتور رایگان خواهد بود.

آرگون

سخاوتمند‌ترین گوشی در بین این سه نمونه‌، آرگون نام دارد، چرا که دارای بهترین مشخصات سخت‌افزاری است. این گوشی پس از نئون و در ماه اکتبر روانه‌ی بازار خواهد شد. آرگون نیز همچون پریو، نخستین گوشی اندرویدی بلک‌بری از یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی کواد اچ‌دی بهره می‌برد که تراکم بسیار خوب ۵۳۵ پیکسل بر اینچ را برای آن به ارمغان می‌آورد. هدف بلک بری از ساخت این گوشی، تصرف بازار کاربران تجاری است. البته کاربران معمولی و علاقه‌مند نیز می‌توانند در صورت تمایل از این گوشی استفاده کنند.

در قلب این گوشی هوشمند، تراشه ی بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰ قرار گرفته است که در کنار ۴ گیگابایت حافظه ی رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی  یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، معرف یک پرچمدار تمام عیار است. این اسمارت‌فون دارای حسگر اثر انگشت بوده و  از فناوری QuickCharge 3.0 بهره می‌برد. پورت USB آن نیز از نوع USB Type C است. آرگون نیز همانند پریو از یک دوربین قدرتمند ۲۱ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی در جلوی خود بهره می‌برد.

جیوه

Blackberry Mercury

صفحه کلیدهای زیبای QWERTY، امضای بلک‌بری است. طبق نقشه‌ی راه این کمپانی، جیوه تنها گوشی این شرکت تا ۳ ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۷ است که همانند پریو از یک صفحه کلید QWERTY بهره می‌برد، اما صفحه کلید این مدل بر خلاف مدل پریو، قابل پنهان سازی نبوده و همواره در پایین صفحه‌نمایش در معرض دید است. درست همانند بلک بری پاسپورت. تصویر بالا، یک رندر از گوشی مورد نظر را نشان می‌دهد.

جیوه دارای تراشه ی کوالکام اسنپدراگون ۶۲۵ است که در کنار ۳ گگیابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، نوید اجرای روان سیستم عامل اندروید را به کاربران می‌دهد. صفحه‌نمایش این گوشی ۴.۵ اینچ و فول اچ‌دی بوده و نسبت تصویر آن نیز ۲ به ۳ است. فریم این گوشی تماما از آلومینیوم ساخته شده است. این اسمارت‌فون از یک دوربین پشتی ۱۸ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

بلک‌بری همانند مدل پریو، امید بسیاری به این سه گوشی دارد و تلاش می‌کند با عرضه ی آن‌ها، وضعیت مالی خود را یک بار دیگر به شرایط مناسب بازگرداند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که دلیل عدم موفقیت پریو، قیمت بالای آن بود. بنابراین بلک‌بری باید این بار برچسب قیمتی گوشی‌های خود را با احتیاط تعیین کند. با ارائه ی این سه گوشی، علاقه‌ی این کمپانی به اندروید کاملا آشکار شده است. بنابراین بلک بری باید یک بار برای همیشه تصمیم بگیرد که‌ آیا قصد ادامه‌ی تولید گوشی‌های امنیت بالای پیشین خود را دارد یا نه.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات