اوراکل محکوم به پرداخت ۳ میلیارد دلار غرامت به اچ پی شد

جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
در کشمکش بین اچ‌پی و اوراکل، قاضی دادگاه رای به پرداخت مبلغ ۳ میلیارد دلار غرامت به اچ‌پی‌ داد. اوراکل به دلیل عدم پشتیبانی از سرورهای قدیمی مبتنی بر ایتانیوم مجبور به پرداخت چنین رقم سنگینی خواهد شد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

ایتانیوم (Itanium) نام خانواده‌ای از ریزپردازنده‌های ۶۴-بیتی شرکت اینتل است. اینتل پردازنده‌های مبتنی بر معماری ایتانیوم را برای بازار سرورها و سیستم‌های رایانه‌ای با کارایی بالا طراحی کرده بود. معماری ایتانیم در ابتدا از شرکت HP سرچشمه گرفت و بعدها به طور مشترک توسط اینتل و اچ‌پی توسعه یافت. سیستم‌های مبتنی بر ایتانیوم توسط شرکت اچ‌پی و چندین شرکت تولیدکننده دیگر تولید می‌شدند.

اوراکل طی قراردادی که با اچ‌پی‌ منعقد کرده بود موظف به توسعه‌ی نرم‌افزارهای خود برای سرورهای پلتفرم ایتانیوم سال ۲۰۱۱ شده بود. اما اوراکل این قرارداد را نقض و پشتیبانی از نرم‌افزارهای ارائه شده برای این پلتفرم را متوقف کرده است. اوراکل می‌گوید که سرورهای ایتانیوم به پایان عمر خود رسیده‌اند و آن‌ها تصور کرده‌اند که نیازی به فسخ قرارداد نیست و پشتیبانی از سخت‌افزار قدیمی را متوقف کرده‌اند.

رویترز گزرش کرده که قاضی دادگاه رای به نفع اچ‌پی‌ داده است و قرارداد سال ۲۰۱۲ را همچنان معتبر دانسته است. حالا اوراکل مجبور به پرداخت ۳ میلیارد دلار خسارت به اچ‌پی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات