مشخصات فنی نکسوس اچ تی سی به نام Marlin فاش شد

جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
همان طور که در خبرها شنیدیم قرار است امسال اچ‌تی‌سی دو گوشی جدید از خانواده‌ی نکسوس گوگل را تولید کند. پیشتر مشخصات یکی از این گوشی‌ها به نام Sailfish منتشر شده بود و امروز وب‌سایت اندروید پلیس نیز مشخصات نسبتا کاملی از گوشی دوم به نام Marlin را فاش کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سال گذشته ال‌جی و هواوی تولیدکنندگان دو گوشی نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی بودند و براساس اخبار این وظیفه یک بار دیگر بر عهده‌ی کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی خواهد بود. دو گوشی جدید نکسوس که فعلا با نام Sailfish و Marlin شناخته می‌شوند، پرچمداران جدید گوگل خواهند بود.

براساس افشاگری جدید، نکسوس مارلین به نمایشگر ۵.۵ اینچی امولد با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای کوالکام (احتمالا اسنپدراگون ۸۲۰ یا ۸۲۱)، پورت یو‌اس‌بی نوع C، دوربین ۱۲ مگاپیکسل و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسل، ۴ گیگابایت رم، سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه، اسپیکر استریو در قسمت پایین، ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و بلوتوث ۴.۲ مجهز خواهد شد.

تقریبا مشخصات فوق، ترکیبی است که برای یک گوشی پرچمدار در سال ۲۰۱۶ انتظار داریم، ولی وب‌سایت اندروید پلیس به مدل پردازنده‌ی کوالکام اشاره نکرده است. به هر حال قرار است این گوشی برای فصل پاییز وارد بازار شود و اسنپدراگون ۸۲۰ یا ۸۲۱ می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

اگر افشاگری این وب‌سایت از مشخصات فنی گوشی نکسوس مارلین اچ‌تی‌سی صحت داشته باشد، تقریبا می‌تواند گفت مارلین و سیل‌فیش مشخصات فنی مشابهی دارند و تنها تفاوت آنها در اندازه نمایشگر و ظرفیت باتری خواهد بود. این تصمیم گوگل می‌تواند برای طرفداران دستگاه‌های کوچک و بزرگ مطلوب باشد. معمولا کمپانی‌های تولیدکننده کمتر از سخت‌افزار قدرتمند در نسخه‌ی کوچکتر استفاده می‌کنند.

برای یادآوری باید بگوییم که Sailfish با یک نمایشگر ۵ اینچی امولد با رزولوشن فول‌اچ‌دی، پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای، ۴ گیگابایت رم، باتری ۲۷۷۰ میلی‌ آمپر ساعت، حافظه‌ی داخلی ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت، دوربین ۱۲ مگاپیکسل، پورت یو‌اس‌بی نوع سی و اسکنر اثر انگشت عرضه خواهد شد. هنوز صحبتی از طراحی دو گوشی جدید سری نکسوس و دیگر امکانات مهم آنها نشده‌ است. البته اندروید پلیس معتقد است که هر دو گوشی از طراحی مشابه بهره می‌برند.

با توجه به مشخصات فنی اعلام شده تا کنون و پیش‌زمینه‌ای که از گوگل و اچ‌تی‌سی داریم، باید منتظر دو تا از بهترین محصولات سال ۲۰۱۶  میلادی باشیم.

نظر شما در مورد نکسوس‌های جدید گوگل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات