PowToon و Animatron‌؛ دو ابزار آنلاین و رایگان برای تولید فیلم‌ های انیمیشنی

شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
نرم‌ افزار‌ها و ابزار‌های رایگان بسیاری برای تولید انیمیشن وجود دارد اما یادگیری این نرم افزار‌ها به دلیل ابزار‌ها و امکانات پیشرفته‌ی موجود در آن‌ها، معمولا زمانبر خواهد بود. به همین منظور، قصد داریم در این مقاله دو ابزار ساده و رایگان را جهت ساخت انیمیشن‌های کوتاه به شما معرفی کنیم. در ادامه می‌توانید با ابزار‌های PowToon و Animatron بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

آیا به دنبال روشی سریع برای ساختن فیلم‌های انیمیشنی خود به صورت آنلاین هستید؟ اگر می‌خواهید کارتون‌های زیبا بسازید که در آن همه چیز متحرک است، متن‌ها در صفحه نمایش پرواز می‌کنند و... به ابزار‌های آنلاین و مناسبی برای این کار دسترسی دارید که به شما کمک می‌کنند تا کار‌های خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

در این مقاله، قصد داریم تا دو ابزار آنلاین را برای این کار به شما معرفی کنیم؛ PowToon و Animatron. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید به سادگی فیلم‌های انیمیشن بسازید. هر دوی این سرویس‌ها نسخه‌های رایگانی دارند که البته این نسخه‌ها دارای محدودیت‌های خاصی هستند. مثلا این سرویس‌ها فقط می‌توانند انیمیشن‌های تولید شده را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند و نمی‌توانند واترمارک اوترو را در زمان انتشار نهایی، از روی تصاویر حذف کنند. اگر قصد دارید از این ابزار‌ها به صورت حرفه‌ای استفاده کنید، می‌توانید با پرداخت هزینه، این محدودیت‌ها را برطرف کنید و به ویژگی‌ها و امکانات بیشتری دسترسی داشته باشید. به علاوه می‌توانید روش استفاده از این دو ابزار آنلاین را تنها در چند ساعت بیاموزید.

PowToon

با استفاده از PowToon، می‌توانید به صورت رایگان یک فیلم ۵ دقیقه‌ای بسازید و به صورت آنلاین در وب سایت خود یا در یوتیوب، منتشر کنید. برای این‌که بتوانید از PowToon استفاده کنید، باید پس از مراجعه به وب سایت PowToon، به صورت رایگان ثبت نام کنید. سپس بعد از لاگین شدن، روی دکمه‌ی Create، در بالای صفحه‌، کلیک کرده و یکی از گزینه‌های Start from Scratch یا Customize a Ready Made PowToon را انتخاب کنید.

create-new-powtoon

گزینه‌های سفارشی موجود در این ابزار بسیار کاربردی هستند چرا که امکان دسترسی به مجموعه‌ای از تم‌ها و قالب‌های آماده را برای شما فرآهم می‌آورند و می‌توانید از آن‌ها برای شروع کار استفاده کنید. توصیه می‌کنیم از یک الگوی آماده برای شروع کار استفاده کنید زیرا شامل اسلاید‌های متعدد، اشیاء، روش‌های مختلف برای انتقال اشیاء و... هستند در نتیجه دقیقا می‌توانید ببینید که چه مواردی روی پرده نمایش، اضافه، کنترل یا دستکاری شده‌اند.

powtoon1

هنگامی که صفحه‌ی اصلی لود شد، آموزش مختصری در خصوص نحوه‌ی استفاده از ابزار‌های موجود، به شما ارائه خواهد شد. خوشبختانه شیوه‌ی کار، بسیار شبیه به ابزار‌هایی مانند پاورپوینت است. در نتیجه زمانی که باید برای آموزش اختصاص دهید، بسیار کوتاه خواهد بود. اسلاید‌ها در سمت چپ قرار گرفته و کلیه‌ی اشیایی که می‌توانید به اسلاید‌های خود اضافه کنید، در سمت راست قرار دارند. تایم لاین نیز در پایین صفحه قرار گرفته و در قسمت بالایی آن نیز، می‌توانید تنظیمات مربوط به پروژه را انجام دهید.

برای شروع کار می‌توانید از پنل سمت راست، اشیاء مورد نظر خود را اضافه کنید. این اشیاء می‌توانند شامل افکت‌های متنی، تصاویر، شخصیت‌ها، انیمیشن‌ها، نگه‌ دارنده‌ها، پس زمینه‌ها، اشکال، نشانه‌ها، دکمه‌های عملگر و نحوه‌ی انتقال اشیاء، باشند. روش‌های انتقال تنها وقتی که بیش از یک اسلاید وجود داشته باشد، می‌توانند اضافه شوند. برای اضافه کردن سایر اجزاء، کافی است روی شئ مورد نظر کلیک کنید تا درقسمت مربوط به پرده‌ی نمایش قرار بگیرد. علاوه بر آن، می‌توانید آن را در قسمت زیرین تایم لاین نیز مشاهده کنید.

می‌توانید تاثیر بودن یا نبودن هر شی و مقدار زمان مربوط به آن در صفحه‌ی نمایش را از طریق انتخاب شئ مورد نظر در تایم لاین، تنظیم کنید.

powtoon-timeline

با وجود این‌که استفاده از PowToon بسیار ساده است اما در عین حال می‌توانید با استفاده از آن، انیمیشن‌های پیچیده ایجاد کنید. غالبا استفاده از تایم لاین و زمانبندی درست اشیاء، زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. به علاوه می‌توانید با مراجعه به وب سایت PowToon، از آموزش‌های موجود در سایت برای یادگیری هرچه سریع‌تر ویژگی‌های این ابزار استفاده کنید.

شما می‌توانید تصاویر، صداها و ویدئو‌های خود را به موارد موجود در کتابخانه (library) اضافه کنید. به علاوه متوجه خواهید شد که امکانات بسیاری با عنوان Premium نیز در این ابزار وجود دارند که شما با پرداخت هزینه‌‌ای مشخص، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

به طور کلی، PowToon ابزار بسیار خوبی به شمار می‌رود و روش استفاده از آن نیز بسیار ساده است و نیازی نیست که برای ساختن ویدئو‌های کوتاهی که می‌خواهید با دوستان یا خانواده‌ی خود به اشتراک بگذارید، هزینه‌ای بپردازید.

Animatron

Animatron بسیار به PowToon شبیه است اما امکانات پیشرفته‌تری دارد. Animatron دارای یک نسخه‌ی رایگان است به علاوه تعدادی طرح نیز در این ابزار وجود دارد که برای استفاده از آن‌ها باید هزینه پرداخت کنید. از نظر ظاهری، Animatron بیشتر شبیه به فتوشاپ است تا پاور پوینت. اگر بخواهید کنترل بیشتری روی اشیاء موجود در پرده‌ی نمایش داشته باشید، Animatron بهترین انتخاب است.

animatron

یکی از دلایل عمده‌، برای استفاده از Animatron، این است که در تمامی انیمیشن‌های ساخته شده با این ابزار، از HTML5 استفاده شده است. این بدین معناست، افرادی که می‌خواهند فیلم‌های شما را ببینند، نیازی به داشتن نرم افزار فلش روی سیستم خود ندارند. در حالی که در مورد PowToon این چنین نیست.

موضوع جالب دیگر در خصوص Animatron این است که، همه چیز به عنوان یک شئ برداری تعریف شده و به همین دلیل می‌توانید اندازه‌ی آن‌ها را تغییر دهید و بدون تبدیل آن می‌توانید شی مورد نظر خود را با دست نقاشی کرده و مستقیما آن را به عنوان یک گرافیک برداری، متحرک سازی کنید.

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، کلیه‌ی ابزار‌های مورد نیاز در سمت چپ و پایین تایم لاین قرار گرفته‌اند. اما هر شئ در لایه‌ی مخصوص به خود قرار دارد. با این لایه‌ها، می‌توانید انیمیشن‌هایی به مراتب پیشرفته‌تر از PowToon، ایجاد کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های پیشرفته‌ی این ابزار، توانایی افزودن فریم‌های کلیدی برای تغییر جهت و سایز یک شئ است. Animatron دارای مجموعه‌ی خوب و کاملی از تصاویر برداری، پس زمینه‌ها و اشیایی است که می‌توانید به پرده‌ی نمایش خود اضافه کنید. دستیابی به بسیاری از این بسته‌ها، نیازمند پرداخت هزینه است اما تعدادی از این بسته‌ها به صورت آزاد و رایگان در اختیار شما قرار گرفته‌اند. به منظور استفاده از تمامی امکانات رایگان این ابزار، باید در سایت Animatron ثبت نام کنید. در وب سایت Animatron، بخشی نیز حاوی ویدئو‌های آموزشی برای کاربران قرار دارد که می‌توانید از آموزش‌های آ، استفاده کنید.

به طور کلی، این دو ابزار آنلاین بهترین روش برای ایجاد سریع فیلم‌های انیمیشن است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید فیلم خود را منتشر کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات