۲۱ میلیون خودروی بدون راننده تا سال ۲۰۳۵ وارد خیابان ها خواهند شد

پنج‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
فناوری خودروهای بدون راننده هر روز بیشتر از انتظارات رشد می‌کند. حالا پیش‌بینی کارشناسان خبر از ورود بیش از ۲۱ میلیون خودروی بدون راننده تا سال ۲۰۳۵ به خیابان‌ها می‌دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

موسسه‌ی تحلیلی و تحقیقاتی IHS در جدیدترین پیش‌بینی خود بیان کرده است که تا سال ۲۰۳۵ در حدود ۲۱ میلیون خودروی بدون راننده وارد خیابان‌ها خواهند شد. این در حالی است که در ژانویه‌ی ۲۰۱۴ این موسسه پیش‌بینی عرضه‌ی ۱۱.۸ میلیون دستگاه از این خودروها را تا سال ۲۰۱۵ کرده بود.

حالا با افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های مختلف و معطوف شدن بیشتر توجهات به این بخش، IHS انتظار دارد تا در سال ۲۰۳۵ بیش از ۲۱ میلیون خودروی بدون راننده در خیابان‌ها وجود داشته باشند.

IHS انتظار دارد تا از لحاظ تعداد این خودروها، آمریکا تا سال ۲۰۳۵ با داشتن ۴.۵ میلیون خودروی بدون راننده در جاده‌ها، در صدر لیست باشد. البته ژاپن نیز از دید IHS عقب نمانده و سرمایه‌گذاری خود روی خودروهای بدون راننده را با توجه به نزدیک‌تر شدن به المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در توکیو، بیشتر خواهد کرد.

البته مقام اول از لحاظ تعداد به چین تعلق خواهد داشت. IHS معتقد است که در سال ۲۰۳۵ در این کشور شاهد حضور ۵.۷ میلیون خودروی بدون راننده خواهیم بود. این رقم برای آفریقا و خاورمیانه در حدود یک میلیون دستگاه خواهد بود.

همچنین IHS پیش‌بینی کرده است که خودروهای بدون راننده با چالشی به نام عدم ایمن بودن از لحاظ نرم‌افزاری و احتمال حملات سایبری روبرو خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات