سامسونگ گلکسی S8 را با نمایشگر ۵.۵ اینچی 4K UHD معرفی می‌ کند

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که بسیاری از کارشناسان و کاربران معتقدند به دلیل عدم توانایی چشم انسان در مشاهده دقیق تفاوت میان نمایشگرهایی با رزولوشن بالا، استفاده از تراکم پیکسلی زیاد فایده‌ای ندارد، ولی به نظر می‌رسد برخی از کمپانی همچنان علاقه دارند تا از پیکسل‌های بیشتر در محصولات خود استفاده کنند. گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد پرچمدار آتی خود را با نمایشگر ۵.۵ اینچیِ 4K UHD‌ معرفی کند.
تبلیغات

بسیاری از کارشناسان معتقدند با وجود اینکه استفاده از نمایشگر کواد‌اچ‌دی در گوشی‌های کوچکتر از ۶ یا ۷ اینچ مرسوم شده، ولی واقعا چشم انسان نمی‌تواند تفاوت زیادی میان رزولوشن QHD یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و 4K یا ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل قائل شود و از این رو استفاده از تراکم پیکسلی بیشتر بی فایده است.

به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان مشهور همچنان از رزولوشن فول‌اچ‌دی یا نهایتا کواداچ‌دی بهره می‌برند. ولی سونی پا را فراتر گذاشته و در گوشی زد 5 پریمیوم از رزولوشن 4K استفاده کرد. اما اخباری به تازگی منتشر شده مبنی بر اینکه سامسونگ به منظور پشتیبانی از واقعیت مجازی با کیفیت بالا قصد دارد گوشی پرچمدار Galaxy S8 را با رزولوشن 4K معرفی کند.

موسسه UBI Research که یکی از شرکت‌های تحقیقاتی پیشرو به ویژه در زمینه‌ی نمایشگرهای اُلِد به شمار می‌رود، اعلام کرده سامسونگ قصد دارد محصولی با نمایشگر ۵.۵ اینچ و رزولوشن ۴ کِی را معرفی کند. به نظر می‌رسد این گوشی گلکسی اس 8 یا همان پرچمدار جدید سری گلکسی اس خواهد بود که گفته می‌شود در کنار گوشی تاشوی گلکسی ایکس معرفی می‌شود.

هنوز هیچ مدرکی مستدل و محکمی درباره‌ی این ادعا وجود ندارد و هر دو هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو و آکیولس‌ریفت به خوبی با نمایشگرهای OLED با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۲۰۰ پیکسل کار می‌کنند. استفاده از رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل در یک گوشی ۵.۵ اینچی که منجر به تراکم ۸۰۶ پیکسل در اینچ می‌شود، می‌تواند قدم بزرگی از سوی سامسونگ باشد.

به نظر شما چنین تصمیمی از سوی سامسونگ در بازار فعلی منطقی است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات