وال استریت ژورنال: یاهو پتنت‌ ها و فناوری جستجویش را یک میلیارد دلار می‌فروشد

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد در دست گرفتن چوب حراج به مذاق سردمداران یاهو خوش آمده، چراکه به گزارش وال استریت ژورنال این کمپانی در نظر دارد تا ۳٫۰۰۰ پتنت خود را به همراه فناوری موتور جستجویش در ازای دریافت یک میلیارد دلار واگذر کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به گزارش وال استریت ژورنال، یاهو در نظر دارد تا ۳٫۰۰۰ پتنت خود را همراه با فناوری بکار رفته در موتور جستجویش در ازای دریافت یک میلیارد دلار واگذار کند.

یاهو برای انجام فرآیند فروش پتنت‌های خود، موسسه‌ی سرمایه‌گذاری Black Stone IP را به خدمت گرفته تا تمام پتنت‌های ثبت شده توسط این کمپانی که تاریخ ثبت شماری از آن‌ها به سال ۱۹۹۶ میلادی بازمی‌گردد، از این طریق واگذار شده و درآمد حاصل از آن وارد کمپانی شود. یاهو تایید کرده که درصدد فروش بیش از ۳٫۰۰۰ پتنت خود است. شنیده‌ها حکایت از این دارد که یاهو پیشنهادات ارائه شده برای فروش این پتنت‌ها را تا اواسط ماه ژوئن دریافت خواهد کرد.

این خبر یک روز پس از آن منتشر شد که زمان تعیین شده برای دریافت پیشنهادات در دور دوم مناقصه‌ی یاهو برای فروش سرویس‌ جستجو و ایمیل این کمپانی پایان یافت. براساس گزارشی که وال استریت‌ ژورنال منتشر کرده، ورایزون با ارائه‌ی پیشنهاد ۳ میلیارد دلاری یکی از مشتریان جدی این کمپانی است.

ارزش واقعی کمپانی یاهو توسط کارشناسان بسیار متفاوت ارزیابی می‌شود، چراکه موارد بسیار زیادی در ارزش گذاری این کمپانی دخیل است. متخصصان و کارشناسان وال استریت ژورنال معتقدند که ارزش واقعی یاهو بین ۴ تا ۸ میلیارد دلار متغیر است. در صورت دخالت دادن دارایی‌های یاهو نظیر املاک این کمپانی و همچنین گواهی‌هایی که یاهو از آن‌ها کسب درآمد می‌کند، ارزش یاهو بسیار بالا می‌رود. برای مثال یاهو قراردادی را با یاهو ژاپن امضا کرده که براساس آن این کمپانی ژاپنی سالانه ۱۰۰ میلیون دلار پول نقد را به یاهو انتقال می‌دهد.

کارشناسان در مورد پتنت‌های یاهو نیز نظرات متفاوتی دارند، بطوریکه باب پک از موسسه‌ی تحقیقاتی SunTrust معتقد است که ارزش پتنت‌های یاهو بیش از ۱.۵ میلیارد دلار می‌ارزد، حال آنکه گزارش جدید نیویورک پست ارزش گنجینه‌ی فناوری یاهو را بیش از ۴ میلیارد دلار برآورد کرده است.

نظر شما در مورد فروش دارایی‌ها و فناوری‌های یاهو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات