تصویری مفهومی از طراحی جدید مک بوک پرو منتشر شد

سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلف، نسخه‌ جدیدی از مک‌بوک پرو با طراحی بسیار متفاوت عرضه خواهد شد. گفته می‌شود امسال این مک‌بوک از سنسور تاچ آی‌دی و پنل نمایشگر OLED نیز برخوردار خواهد شد. در ادامه بیشتر درباره مک‌بوک جدید اپل صحبت خواهیم کرد.
تبلیغات

اپل در سال ۲۰۱۵ از اولین نسخه از لپ‌تاپ ۱۲ اینچی مک‌بوک پرده برداشت و گفت که این نسخه در  واقع آینده مک‌بوک است. بنابراین انتظار می‌رفت که لپ‌تاپ‌های دیگر این شرکت مانند مک‌بوک ایر یا مک‌بوک پرو نیز تغییراتی در طراحی خود پیدا کنند.

اپل دکمه‌های عملکردی ردیف بالا را از این لپ‌تاپ حذف می‌کند تا آن را با دکمه‌های لمسی با پنل نمایشگر OLED جایگزین کند. این شرکت همچنین فناوری سنسور تشخیص اثر انگشت که چندسالی است در آیفون‌ها و آیپد‌ها مورد استفاده قرار گرفته را به مک‌بوک می‌آورد.

مک بوک پرو

یکی از کاربران وب‌سایت 9to5Mac تصویر مفهومی از مک‌بوک پرو با پنل لمسی OLED، ترک‌پد بزرگ‌تر و طراحی مشابه با مک‌بوک ۱۲ اینچی منتشر کرده است.

پیش از این تصوری از دکمه‌های عملکردی بخش بالایی مک‌بوک که قرار است به صورت لمسی دربیایند نداشتیم اما ظاهرا در این تصویر مفهومی طراحی جالبی پیدا کرده‌اند. اگر اپل این دکمه‌ها را به صورت پویا طراحی کند، با ورود به هر اپلیکیشن ممکن است عملکرد این دکمه‌ها نیز تغییر کند و شاهد کنترل راحت‌تر عملکرد‌های اصلی هر برنامه با این دکمه‌های لمسی باشیم.

برای مثال شما راحت‌تر می‌توانید محتوایی که در حال پخش است را کنترل کنید یا میان‌بر‌هایی برای اجرای برنامه‌ها و عملکرد‌های مختلف سیستم بسازید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات