امکان استفاده از کورتانا در دستبند مایکروسافت بند برای گوشی‌ های اندرویدی فراهم شد

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت نیز مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر برخی از امکانات و سرویس‌هایش را فقط برای کاربران اکوسیستم خود ارائه می‌کند. اما مدتی‌ است که شاهد ارائه امکانات و خدمات مایکروسافت برای کاربران سایر سیستم‌عامل‌ها هستیم که از جمله آن‌ها می‌توان به دستیار صوتی کورتانا و اپلیکیشن‌های آفیس اشاره کرد. به تازگی اهالی ردموند تصمیم گرفته‌اند امکان استفاده از کورتانا با دستبند مایکروسافت بند را علاوه بر کاربران ویندوزفونی به کاربران اندرویدی نیز ارائه دهند. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

مایکروسافت در ابتدا امکان استفاده از دستیار صوتی کورتانا روی دستبند سلامت Microsoft Band را فقط برای کاربران ویندوزفونی فراهم کرده بود. کمتر از دو سال پس از عرضه مدل اولیه مایکروسافت بند، ردموندی‌ها تصمیم گرفته‌اند تا امکانات و قابلیت‌های کورتانا را در اختیار کاربرانی که از گوشی‌های هوشمند اندرویدی استفاده می‌کنند نیز قرار دهند. جدیدترین نسخه اپلیکیشن سلامت مایکروسافت امکان یکپارچه‌سازی دستیار صوتی کورتانا را برای کاربران اندروید نیز فراهم می‌کند. برای استفاده از قابلیت‌های این دستیار صوتی باید اپلیکیشن کورتانا را بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید. البته لازم به ذکر است که این قابلیت فعلا فقط برای کاربران آمریکایی فراهم شده است.

دستورات صوتی معمول و ویژگی‌های دیگر کورتانا از جمله قابلیت پاسخ به پیام‌های متنی و نوتیفیکیشن‌ها هم اکنون در دسترس کاربران اندرویدی که از دستبند سلامت مایکروسافت بند استفاده می‌کنند نیز قرار گرفته است. مایکرسافت به صورت دائمی نرم‌افزار دستبند سلامتی خود را بروزرسانی می‌کند و با آپدیت جدیدی که برای این محصول ارائه کرده، امکان ساخت چالش‌های رقابتی در حوزه سلامت با افراد دیگر فراهم شده است. جدیدترین نسخه اپلیکیشن سلامت مایکروسافت از هم اکنون در فروشگاه گوگل‌پلی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

نظر شما در مورد این تغییر چیست؟ آیا امکاناتی که در ابتدا فقط برای کاربران اکوسیستم مایکروسافت در نظر گرفته شده بودند، و حالا در دسترس کاربران سایر پلتفرم‌ها نظیر اندروید قرار گفته‌اند نتیجه مثبتی را برای این غول نرم‌افزاری به دنبال خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات